עסקי ספורט

ב-76 מיליארד דולר: זכויות השידור הגבוהות בהיסטוריה נחשפות

ליגת ה-NBA בדרך לסגור חוזי שידור חדשים מול אמזון, דיסני, ESPN, NBC ועוד, תמורת סכום היסטורי של 76 מיליארד דולר. אז איך זה יתחלק, מי יקבלו את הזכויות עבור הכי הרבה משחקים ואיזו חברת סטרימינג תהיה הראשונה אי פעם להעביר שידורים ישירים למנויים שלה? 
מערכת ice |  1
כלכלה (צילום shutterstock)
ליגת ה-NBA היא ללא ספק ליגת הכדורסל הטובה והמעניינת ביותר בעולם, בה צופים מאות מיליוני אנשים בכל רחבי העולם. לפיכך, ממש לא מופרח שהליגה הטובה בעולם בדרך לחתום על חוזי שידור חדשים, שיהיו למעשים הגבוהים ביותר בהיסטוריה של ה-NBA בהיקף מטורף של 76 מיליארד דולר. 
על פי דיווחים בארצות הברית אתמול (רביעי), חוזי השידור המדוברים יהיו כאמור בהיקף של 76 מיליארד דולר ויתפרסו על פני אורך זמן של 11 שנים. כעת, ליגת ה-NBA נמצאת במשא ומתן עם מספר חברות לגבי רכישת זכויות השידור, בהן ניתן למצוא בין היתר ענקיות תקשורת מובילות כמו דיסני, ESPN, COMCAST CORP, NBC, וחוזה סטרימינג נדיר מול אמזון.
אז איך זה יעבוד? על פי הדיווחים, החוזה מול ESPN, צפוי להיות שווה כ-2.6 מיליארד דולר בשנה. עם זאת, ESPN, שהחזיקה כמעט בבלעדיות בשידורים של הליגה, תשדר מעתה פחות משחקים מבעבר. שווי העסקה של NBC צפוי להיות כ-2.5 מיליארד דולר בשנה עבור זכויות שידור של כ-100 משחקים בשנה.
ואיך יעבוד ההסכם מול אמזון? ובכן, אמזון תשלם 1.8 מיליארד דולר בשנה, ותשדר דרך הסטרימינג שלה מספר מסוים של משחקים בעונה הסדירה ובפלייאוף, כאשר עדיין לא ברור מה תהיה הקמות, אך מדובר בבשורה של ממש, שכן אף ליגה בעולם לא מכרה עד היום זכויות שידור לחברת סטרימינג כזו או אחרת.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקצב הזה!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם הסכומים שישלמו על השידורים,אז כבר כדאי שידביקו דולרים על הקירות של האולמות!!!!
    סגור