ויראלי

פאולה רוזנברג עצבנית: "הכי מגניב זה 'פרי פלסטיין'"

המגישה התייאשה מהיחס בעולם לטבח המחריד של חמאס: "התפכחות מההגנה הנאיבית שלי כוללת הבנה שלא משנה כמה סרטוני זוועות נפרסם, יש מיליוני אנשים בעולם, רחוקים עשרות אלפי קילומטרים מעזה, שהבינו שהדבר המגניב כיום זה להעלות האשטאג "פרי פלסטיין" כדי להרגיש מוסריים"
מערכת ice |  3
פאולה רוזנברג (צילום מסך קשת 12)
רבים הגדירו את הראיון של החטופה הקשישה יוכבד ליפשיץ כפיגוע הסברתי חסר תקדים, אבל מגישת קשת 12 פאולה רוזנברג הסבירה בטורה בישראל היום, בדיוק למה ההפך הוא הנכון וגם הבינה את מה שלא רצתה להבין שנים.
פאולה סיפרה בטורה: "מאז תחילת המלחמה, כדי לא להתפרק, אני פעילה בפרויקטים התנדבותיים של הסברה, ועד לפני כמה ימים גם בפרויקטים של קישור בין מי שחסר לו ציוד אזרחי וצבאי למקורות שתורמים ומארגנים. תמיד ידעתי שישראל מתקשה לשכנע את העולם שהיא חייבת להגן על עצמה. מאז השבת השחורה, עומקו ומורכבותו של הקושי הזה התחוורו לי ביתר שאת".

עוד המשיכה: "בשבועות האחרונים חסמתי ברשתות נשים וגברים, הן מישראל והן מהעולם, לוחמי זכויות אדם ופמיניסטיות שבאותה הנשימה מוצאים צידוקים למעשיהם הנתעבים של הטרוריסטים שנקראים חמאס. ההתפכחות מההגנה הנאיבית שלי כוללת הבנה שלא משנה כמה סרטוני זוועות נפרסם, יש מיליוני אנשים בעולם, רחוקים עשרות אלפי קילומטרים מעזה, שהבינו שהדבר המגניב כיום זה להעלות האשטאג "פרי פלסטיין" כדי להרגיש מוסריים, ושהדרך לשנות את דעתם עוברת דרך בניית אסטרטגיות חכמות, ולא רק צודקות. התמסרתי למשימה הזו יחד עם עוד אזרחים מדהימים, וככל שאני מתעמקת יותר - כך אני רותחת יותר על משפיעני תודעה ומשפיעניות תודעה, שיושבים בנוחות במזגן במדינות ליברליות ולוחצים לייק על פוסטים פרו־חמאסיים".
לסיום כתבה: "מה שחסר בסיפור של הליברלים ברחבי העולם הוא לא רק ידע עובדתי. הידע הזה חסר, בהחלט, אבל בעיקר חסר להם לראות אצלנו, הישראלים, גם את הצד החומל והכואב על המציאות. לפעמים נדמה לי שאנחנו כמו ילד מפוחד, שצועק כמה הוא חזק ורק גורם לכולם לכעוס עליו. ילד שמפחד לספר את הפגיעות שלו, את הכאב שלו. מפחד להראות את הצד הרך, מתוך קונספציה מוטעית שהוא מחזיק בה שנים, שאם יראה שהוא גם וגם: גם חזק ומכיר בלגיטימיות שלו, גם יודע שזה דורש ממנו לפגוע לפעמים, בלית ברירה, וגם מסוגל לחמול ולהבין את המורכבות - יתקפו אותו עוד יותר. אבל בדיוק ההפך הוא הנכון, והנה - קיבלנו את ההוכחה: התמונה של יוכבד ליפשיץ ששוחררה מחוטפיה המנוולים לוחצת את ידו של החוטף שלה, עשתה עבורנו הון הסברתי בעולם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הבעל בשבי החמאס עדיין
    כהע 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד לא ציין שבעלה עדיין מוחזק בשבי. היתה צריכה לומר משהו גם לאוזניים שלהם.
    סגור
  • 1.
    פאולה היקרה
    איתי 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הקלות שאנשים לוקחים צד בסיפור הזה, זה באמת דבר מרתיח ובלתי נתפס. אבל מצד שני, תחשבי כמה אנחנו בקלות הזדהינו עם אוקראינה ושמנו דגלים בפרופילים שלנו מבלי לשאול שאלות. זה פשוט טרנדי להגיד שאנחנו בצד של החלשים. ואם כל החברים שלי שמו דגל אוקראינה בתמונה, אז יאללה גם אני מצטרף... אז לא חלילה שאני משווה את ישראל לרוסיה. רוסיה היא אימפריה מרושעת שבשביל לפתור את הבעיות הפנימיות שלה תהיה מוכנה לכבוש (שוב) חצי אסיה ואירופה. ישראל לעומת שאת מדינה שוחרת שלום שמאוימת להתחסל ע''י שכניה באופן תמידי, וחייבת לצאת למלחמת הגנה צודקת מאין כמותה. אבל כל זה עובדות, ועובדות לא מעניינות את הגולש המצוי ברשת. הרבה יותר קל פשוט לתפוס צד כמו כל החברים שלך, ולזרום עםנזה עד הסוף... זה נובע בין היתר מחופש ביטוי מופרז שמזמן חרג מגבולותיו באקדמיה ובתקשורת המערבית, ומחוסר הפיקוח הנפשע על המדיה החברתית, וזה אחד הדברים הכי מסוכנים לשלום העולם. הפילוג המוחלט, הקלות שאפשר להשפיע עלינו, בשילוב הכח המטורף של הטכנולוגיה שרק מעצים את זה בצורה אקספוננציאלית... מתישהו הכל יתפוצץ. אולי מלחמת עולם שלישית?? שלא נדע...
    סגור
  • קל להגיב מרחוק
    גלי 10/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מה את כועסת? יושבת בחול ומגיבה הייתי מצפה ממך לפחות להתנדבות
    סגור