ויראלי

אסי עזר נפל קורבן לעוקץ? זו ההודעה המסוכנת שפתח

למרות האזהרות החוזרות ונשנות בימים אלה, נראה שהנוכלים משתדרגים וקשה מתמיד להבדיל בין הודעות זדוניות להודעות מהימנות. המנחה חשף היום כי גם הוא נפל בפח ההונאה
מערכת ice | 
אסי עזר (צילום אינסטגרם/ אסי עזר)
מדובר בתופעה שהפכה נפוצה ומשודרגת בחודשים האחרונים. ישראלים רבים מדווחים על  קבלת הודעה מוזרה במיוחד שמתחזה לכזו מדואר ישראל או מהמכס, שם נכתב: "הזמנתם תקועה במכס ועליכם לשלם 6 שקלים על מנת לשחרר אותה". להודעה המדוברת צורף קישור שדרכו ניתן לשלם את הסכום ולפדות כביכול את החבילה.
מי שמצא את עצמו כמעט ונופל קורבן לתופעה הוא אסי עזר, ששיתף את עוקביו בהודעה שכמעט הפילה אותו. עזר שיתף בשני חלקי סטורי באינסטגרם את המקרה וחשף, "תשמעו - זה ממש מטורף. קיבלתי הרגע הודעה על חבילה מדואר ישראל. לא הזמנתי שום דבר. לחצתי על הלינק... זה אשכרה מגיע לעמוד שנראה כמו עמוד של דואר ישראל. וכמעט מילאתי פרטים! אבל אז כדי להיות בטוח נכנסתי לאתר האמיתי של דואר ישראל וראיתי שהכתובת של האתר שונה ממה שכתוב פה! מסקנה - תזהרו! תראו כמה הזיוף הזה מוצלח!

מדואר ישראל מזהירים פתיחת ההודעה והודיעו בשל כך כי זו אינה הודעה מטעמם וכי מדובר בניסיון עוקץ על חשבון שמם. על פי אונו ניוז, גורמים בדואר ישראל הסבירו כי בחגי הקניות בנובמבר כמו שופינג IL, יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי ועוד, מקרי העוקץ מתרבים ויש מי שמנצל את ההמתנה לחבילות.
 
כיצד תזהו הודעת פישינג? "הדבר הראשון שצריך לבדוק, כמו במקרים רבים של הודעות מתחזות: האם ההודעה מנוסחת באופן מוזר/עילג? האם הכתובת בקישור מובילה לאתר Israel Post או לכתובת לא מוכרת? ספציפית לגבי חבילות מהדואר, האם אני בכלל מצפה לחבילה? האם יש צורך בתשלום לטובת השחרור שלה מהמכס/גורם אחר? כאן הבדיקה מאוד פשוטה".
עוד נכתב: "ההמלצה שלנו היא תמיד לבדוק באתר דואר ישראל או באפליקציית הדואר, האם מספר הפריט שמופיע בהודעה (עוד טיפ: אין מספר פריט? זו בטוח לא הודעה מהדואר…) הוא בכלל חבילה אמיתית שבדרכה אליכם. מעתיקים ומדביקים את מספר הפריט בשדה 'מעקב משלוחים', ובמידה והתשובה היא שמספר הפריט לא תקין או שלא קיים לגביו מידע בדואר ישראל, אז נראה שמדובר בהודעה מתחזה! ראיתם שאכן מדובר בחבילה שלכם שממתינה לשחרור מהמכס? הכי פשוט לשלם דרך האפליקציה של דואר ישראל, אתר הדואר או מוקד 171".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה