השוק

משבר בדואר ישראל? עלול להפסיד עשרות מיליוני שקלים

הרפורמה בדואר הייתה אמורה לצאת לדרך ביום הבחירות, אך חברי מפלגת ישראל ביתנו מעכבים אותה וגורמים הפסד של מיליונים
מערכת ice |  4
דואר ישראל (צילום מורן ישעיהו)
לפני כחודש משרד האוצר חתם עם הנהלת דואר ישראל, ההסתדרות ונציגות העובדים, על הסכם ההבראה של הדואר. לאור המצב הכספי הקשה אליו נקלעה החברה. כעת, בסיבוב פרסה, שר האוצר ליברמן החליט לעכב את אישור הרפורמה בוועדת הכספים. כך ע"פ הפרסום הבוקר בעיתון 'כלכליסט'.
בראשות הוועדה עומד חבר מפלגתו של ליברמן, אלכס קושניר, שמסרב לכנס את הוועדה בטענה כי לא ניתן לדון בתוכנית ההבראה (שעליה חתום ליברמן), במועד קרוב מדי לבחירות. "מכיוון שמדובר במועד שמאוד סמוך לבחירות, אין יכולת לבצע דיון מעמיק על הרפורמה." אומר קושניר. "זאת מכיוון שלא מדובר על דיון אחד אלא על סדרה של דיונים. מדובר בהשקעת המדינה כבעלים בחברת הדואר, תוכנית פרישה והעברות תקציביות נוספות שמסתכמות בלמעלה ממיליארד שקלים, ולכן ראוי שדיון כזה יתקיים שלא במהלך מערכת בחירות".

נזכיר כי במסגרת ההסדר חתם החשב הכללי הסכם מימון המורכב בין השאר ממכירת חלק מנכסי נדל"ן של הדואר למדינה, שנועד לייצב את מצבה הקשה של החברה, המצויה בחדלות-פירעון.
במקביל נחתם מול ההסתדרות וארגון העובדים הסכם קיבוצי שנועד לאפשר את פרישתם של 1,050 עובדים, וכן להבטיח את הגמישות הניהולית  הנדרשת לחברה המצויה בסביבה תחרותית ועומדת לקראת הפרטה של 100% ממניות החברה, על פי המתווה עליו סיכמו שרי האוצר והתקשורת. סיוע המדינה, יחד עם מהלכי התייעלות נוספים שתגבש הנהלת החברה צפויים לשפר את רווחיות החברה ולסייע בהפרטתה בהקדם.
הרפורמה היתה צריכה לחול מה-1 בנובמבר, אך כעת בעקבות דחייתה, אותם עובדים לא ישוחררו והדואר ישלם להם משכורת של חודשיים נוספים. עלות המשכורות מוערכת בכ-25 מיליון שקל. 5 מיליון נוספים ייגרעו עקב  אי עדכון תעריפי הדואר עד סוף השנה.
גורמים ממשלתיים אמרו בתגובה לדבריו של קושניר: "הטיעונים של קושניר מגוחכים, אין לו בעיה לתמוך בתוספת שכר של 3 מיליארד שקלים למורים, אבל דווקא ברפורמה חיונית כל כך הוא פתאום נזכר שיש בקרוב בחירות?"
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    סחטנות
    אורה בן צור 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מבצעים את במהלך בכדי שיבחרו בהם ואז כביכול יוכלו לבצע את המהלך אז לא לבחור בליברמן וחבר מרעיו גם הליכוד יכול לבצע את אותה ברפורמה ואולי יותר טוב אז הליכוד הכי טוב ורק ביבי ולא אחר .
    סגור
  • ביבי לא עשה ב12 שנה, למה שיעשה.
    גד 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחשבי/ו לא רק ברשות הדואר, בכלל. לצערי ביבי בדיבורים מעולה ביצועים למען האזרחים, כלום.
    סגור
  • 2.
    בושה
    דוור מעונה 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בתור דוור משתכרים זוטות מינימום עם כל מיני תוספות מבישות, קורעים את הרגליים, הגב והידיים וכל חודש שומעים שאין כסף למשכורות, אין כסף לשעות נוספות, אנחנו עובדים בלי להשתכר כראוי וכחוק! עין אחת של הממשלה פקוחה וראו את כל הטעויות האפשריות של ההנהלה ועין עצומה ומנחיתים גזירות, ביד אחת מנחיתים מכות וביד שנייה משגעים על רפורמה כבר כמה שנים ובסוף לא מוציאים לפועל. בושה שזה נופל על העובדים הקטנים בושה
    סגור
  • 1.
    חראג'ון לדיראון עולם
    שרון 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרס כל חלקה טובה !! ועדת חקירה מתבקשת נגדו ונגד המנכל הקודם
    סגור