דיגיטל וטק

הונאה על חשבון דואר ישראל: זו ההודעה שתסכן אתכם

מדואר ישראל הזהירו מפתיחת הודעה שקיבלו לא מעט אזרחי קרית אונו וטענו שמדובר בעוקץ. כך תוכלו להמנע מלספוג מכה כואבת
מערכת ice |  3
תקלה בדואר ישראל (צילום freepik, מסך מתוך אתר דואר ישראל)
אמש (רביעי) התקבלו במערכת אונו ניוז עשרות הודעות מצד תושבים שהתלוננו על כך שקיבלו הודעה מוזרה במיוחד שמתחזה לכזו מדואר ישראל או מהמכס, שם נכתב: "הזמנתם תקועה במכס ועליכם לשלם 6 שקלים על מנת לשחרר אותה". להודעה המדוברת צורף קישור שדרכו ניתן לשלם את הסכום ולפדות כביכול את החבילה.
מדואר ישראל הזהירו מפתיחת ההודעה והודיעו בשל כך כי זו אינה הודעה מטעמם וכי מדובר בניסיון עוקץ על חשבון שמם. על פי אונו ניוז, גורמים בדואר ישראל הסבירו כי בחגי הקניות בנובמבר כמו שופינג IL, יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי ועוד, מקרי העוקץ מתרבים ויש מי שמנצל את ההמתנה לחבילות.

כיצד תזהו הודעת פישינג? "הדבר הראשון שצריך לבדוק, כמו במקרים רבים של הודעות מתחזות: האם ההודעה מנוסחת באופן מוזר/עילג? האם הכתובת בקישור מובילה לאתר Israel Post או לכתובת לא מוכרת? ספציפית לגבי חבילות מהדואר, האם אני בכלל מצפה לחבילה? האם יש צורך בתשלום לטובת השחרור שלה מהמכס/גורם אחר? כאן הבדיקה מאוד פשוטה".
עוד נכתב: "ההמלצה שלנו היא תמיד לבדוק באתר דואר ישראל או באפליקציית הדואר, האם מספר הפריט שמופיע בהודעה (עוד טיפ: אין מספר פריט? זו בטוח לא הודעה מהדואר…) הוא בכלל חבילה אמיתית שבדרכה אליכם. מעתיקים ומדביקים את מספר הפריט בשדה 'מעקב משלוחים', ובמידה והתשובה היא שמספר הפריט לא תקין או שלא קיים לגביו מידע בדואר ישראל, אז נראה שמדובר בהודעה מתחזה! ראיתם שאכן מדובר בחבילה שלכם שממתינה לשחרור מהמכס? הכי פשוט לשלם דרך האפליקציה של דואר ישראל, אתר הדואר או מוקד 171".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בדיקה...
    קרה לי גם 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.ההודעה מפנה לדומיין שהוא לא דואר ישראל. 2.בקישור לא ניתן להתקדם לאיזור אישי 3. בדיקת מספר החבילה באתר דואר ישראל האמיתי מראה שאין כזאת חבילה.
    סגור
  • 2.
    ואם לחצתי
    אנונימי 11/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה עושים אם לקחו ממני את הכסף?
    סגור
  • 1.
    מה עןשים
    רחלי א 11/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לי זה קרה שלחו לי הודעה
    סגור