ויראלי

ריקלין: "סער מתואם עם בנט, יתאחדו כדי להפיל את נתניהו והליכוד"

האם גדעון סער מתואם עם בנט כדי לכבוש בחזרה את ראשות הליכוד? שר החינוך לשעבר צפוי להודיע על פרישתו מהליכוד והקמת מפלגה חדשה, ולהערכת שמעון ריקלין בשלב כלשהו יתקיים איחוד עם מפלגת ימינה של נפתלי בנט
יהודה לוינגר |  5
שמעון ריקלין (צילום פייסבוק/שמעון ריקלין)
איש התקשורת, שמעון ריקלין, מעריך הערב (שלישי) כי מאחורי הקלעים של פרישתו של סער מהליכוד ישנו תיאום עם יו"ר ימינה נפתלי בנט כדי להפיל את ראש הממשלה נתניהו ולהחליפו בראשות הליכוד.
לדברי ריקלין, שר החינוך לשעבר גדעון סער, מתואם עם בנט, והשלב הראשוני יהיה להקמת מפלגה עצמאית כדי לצבור כוח. בשלב השני יתקיים איחוד עם ימינה של בנט "כדי להפיל את נתניהו והליכוד", כלשונו. על פי הערכת איש התקשורת, המהלך של איחוד בין סער ובנט, מביא למעשה את הסיכוי שבנט יילך עם נתניהו לנמוך מאוד.
בנוסף, הוסיף ריקלין ניתוח פוליטי עבור המשך עתידו הפוליטי של גנץ: "הערב כחול לבן חדלה להתקיים, מתוך הנחה שדמות בטחונית תצטרף לסער. לכן. אם גנץ חפץ חיים, הוא צריך להסכים לדחיית הרוטציה לפחות בשנה ולהרוויח את הישארותו בתפקיד שר הביטחון. כי אין תקדים לראש ממשלה שמתחיל כהונה ממפלגה שנעלמה".
חברת הכנסת לשעבר, שלי יחימוביץ', כתבה: "הניסיון מלמד שככל שנצרבת יותר באש השותפות מהגיהנום עם נתניהו, ככה גם תישבע שלא תכתיר אותו לעולם, בלי קשר לימין או שמאל. ראו מקרה אביגדור ליברמן, וכך כנראה יהיה גם עם גדעון סער. וגם: אם סער מצליח לקושש 7 ח״כי ליכוד יש לו מפלגה עם מימון (חוק מופז). אם הוא ישען על הפלטפורמה של צבי האוזר ויועז הנדל, הוא חייב להתפטר מהכנסת, אחרת יחשב פורש ולא מתפלג, ופורש לא יכול להתמודד בסיעה מהסיעות הקיימות".
כזכור, בשעה הקרובה ימסור חבר הכנסת גדעון סער הצהרה לתקשורת בה יכריז, ככל הנראה, על פרישתו מהליכוד והקמת מפלגה חדשה. באם לא ייקח ממנו שליש סיעה - יצטרך להתפטר מהכנסת, דבר שפרשנים פוליטיים מדווחים שיעשה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    נו מה רע (ל"ת)
    יעני 12/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    בעזרת אשם (ל"ת)
    צ 12/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בעיה גסטרואנתולוגית
    וטרינר 12/2020/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנט יהיה סגנו הנאמן של העריק, מעניין לאן הם יתחבו את השקדיה המתוסכלת
    סגור
  • 2.
    אתם כל הזמן בחארטה קיומית, סליחה חרדה קיומית
    משעוד לוטאטי 12/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכלו לי, שתו לי!
    סגור
  • 1.
    רוצים נקמה
    יעל 12/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 6
    כל מי שביבי התעמר בו יבוא איתו בחשבון ביבי חכם מאד אבל עשה טעויות קשות עם בנט
    סגור