ויראלי

יעקב פרי: "המפלגות החרדיות ימצאו פתרון סביר לגיוס בטלנים'"

יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר שעמד בראש ועדת פרי (הועדה לשוויון בנטל) מדבר בשיחה עם ice על ההחמצות בתקופתו כיו"ר הועדה ושוטח את משנתו על המשבר הנוכחי ("פסיקת בג״ץ היא היסטורית ותחייב היערכות פוליטית מתאימה") ולא מתעלם מסוגיה נפיצה אחרת: ההכרעות שישראל נדרשת להן בגזרה הצפונית
דוד זולדן | 
ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי (צילום פלאש 90/ אריק מרמור, יונתן זינדל)
ברוב מכריע ואבסלוטי ובהרכב 9 מול 0 ההרכב המורחב של בג"ץ מסר את הכרעתו הדרמטית כ-3 שבועות וחצי לאחר הדיון המכריע. בהחלטה נכתב כי: "לא נתונה למדינה הסמכות להורות על הימנעות גורפת מגיוס תלמידי הישיבות ולא ניתן להמשיך ולהעביר כספים לישיבות שתלמידיהן לא קיבלו פטור".
העותרים בירכו, ביהדות התורה זעמו: "פסיקה שמובילה ל-2 מדינות" ונתניהו יעשה הכל כדי להקטין את המשבר ולמנוע פיצוץ עם החרדים.
יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר שעמד בראש ועדת פרי (הועדה לשוויון בנטל) מדבר על ההחמצות בתקופתו כיו"ר הועדה ושוטח את משנתו על המשבר הנוכחי ולא מתעלם מסוגיה נפיצה אחרת: ההכרעות שישראל נדרשת להן בגזרה הצפונית.
האם פסיקת בג"ץ הדרמטית תיצור הזדמנות לשילוב חרדים עכשיו כשהממשלה עם הגב לקיר ומחויבת למצוא פתרון או שתעורר התנגדות ומה הפתרון שלך לסוגיה הנפיצה כמי שעמד בראש הועדה לשוויון בנטל?
"פסיקת בג״ץ היא היסטורית ותחייב היערכות פוליטית מתאימה. המפלגות החרדיות ימצאו
פתרון סביר לגיוס 'בטלנים'. בנוגע לגיוס, הן תעשינה הכול למנוע הפסקת התמיכות, וניתן להעריך שימצא פתרון זמני שכל פרק זמן יותאם למצב באותה תקופה".
אתה מעריך שהממשלה תיפול בגלל סוגיית הגיוס?
"אף אחד לא ימהר להפיל את הממשלה, אם כי מאוד יתכן שזה יקרה, בשל התעקשות של אחד הצדדים. החוק שיצרנו בעת שעמדתי בראש הועדה לשוויון בנטל היה מדוד ואיפשר פתרון סביר. הוא בוטל מסיבות פוליטיות צרות".
ובמעבר חד לגזרה נפיצה אחרת: האם מלחמה עם לבנון היא נמנעת וכיצד על ישראל להתמודד עם הזירה הצפונית?
"לגבי לבנון אני מקווה שיעשה כל מה שאפשר להגיע לפתרון פוליטי-מדיני. מלחמה היא האפשרות הגרועה, אבל צה"ל נערך לקראתה ואני מקווה שיעשו כל המאמצים למנעה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה