ויראלי

אברי גלעד מתפוצץ: "מה לי ולהם? הם עוזרים לי?"

המגיש דיבר על פסק הדין בנוגע לאריתראים בכעס גדול: "החלטה שערורייתית שעוד תתפוצץ לכולנו בפנים, אלא אם כן בג"ץ יפסול אותה. ובג"ץ עסוק בימים אלה. מה קבע השופט? שמי שערק מצבא אריתריאה, זכאי למעמד פליט בישראל, כי הוא נרדף פוליטית. מעניין את סבתא שלי פנינה ז"ל מי ומה רודף אחרי בני אריתריאה העריקים"
מערכת ice | 
אברי גלעד (צילום מסך קשת 12)
שופט מבית המשפט המחוזי בירושלים קיבל החלטה שהצליחה להרתיח את מגיש קשת 12 אברי גלעד, לפיה שערי מדינת ישראל יהיו הרבה יותר פתוחים לאזרחים אריתראים שהסתננו למדינת ישראל, כאשר עתה ייהנו כמה עשרות אלפים מהם למעמד של פליט.
גלעד כתב: "זה לא עשה הרבה רעש, כי יש לכאורה בעיות גדולות יותר על הפרק. אבל מדובר בהחלטה שערורייתית שעוד תתפוצץ לכולנו בפנים, אלא אם כן בג"ץ יפסול אותה. ובג"ץ עסוק בימים אלה. מה קבע השופט? שמי שערק מצבא אריתריאה, זכאי למעמד פליט בישראל, כי הוא נרדף פוליטית. מעניין את סבתא שלי פנינה ז"ל מי ומה רודף אחרי בני אריתריאה העריקים. מה לי ולהם? אני מספר להם על הבעיות שלי? הם עוזרים לי? אז מה לי לעזור להם במחיר השמדת הרוב היהודי בארץ ישראל?".

הוא גם הסביר שעל פי החלטת ביהמ"ש, כל אריתריאי שרק יטען כי ערק מהצבא, יוכל לקבל מעמד של פליט ובכך להביא להנה גם את המשפחה שלו. כרגע מדובר על 30 אלף, שעשויים לחצות את רף ה־100 אלף.
רק בשבוע שעבר, החוק המכונה "חוק עמית בונצל ז"ל" עבר השבוע בטרומית בכנסת. החוק הזה מכפיל את התשלום להורים השכולים, נותן משהו לאחים ולאחיות, אבל על פי אברי גלעד, פשוט 'יורק' בפרצוף של היתומים. אחרי גיל 21 אלו לא מקבלים כלום, למרות שאת השפעת היעדרו של אבא בחייהם הם ירגישו עוד שנים ארוכות, אל תוך שנות הארבעים שלהם, וגם על כך התלונן גלעד בטורו השבועי הקודם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה