משפט

הכנסת אישרה: זה השינוי בפיצויים שיקבלו אחים ויתומים שכולים

תוספת התגמול הניתנת להורה שכול עבור האחים עד גיל 22 או לאלמנה עבור היתומים עד גיל 21, תשולם ישירות לאחים או ליתומים מעת הגעתם לגיל שבו מפסיקים השכול או האלמנה לקבל את התוספת עבורם. בדברי ההסבר נכתב: "ההבנה מחייבת להמשיך ולסייע להם בקיום שגרת חייהם"
מערכת ice | 
יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האובה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום) (תיקון - תגמולי הורים, יתומים ואחים שכולים), התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת משה סעדה. 24 חברי כנסת תמכו בהצעה, עם נמנע אחד, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.       
מוצע כי תוספת התגמול הניתנת להורה שכול עבור האחים עד גיל 22 או לאלמנה עבור היתומים עד גיל 21, תשולם ישירות לאחים או ליתומים מעת הגעתם לגיל שבו מפסיקים השכול או האלמנה לקבל את התוספת עבורם. 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הצעת החוק נועדה לתקן עוול היסטורי שנגרם ליתומים ואחים שכולים. החוק היום רואה את היתומים והאחים רק כסמוכים על שולחן הוריהם, אך מגיל מסוים הם אינם זכאים לכל סיוע. לצד ההורים והאלמנה, גם חייהם של היתומים והאחים השכולים נפגעים והם מתקשים לחזור לחיי שגרה. ההבנה כי גם האחים והיתומים ממשיכים לחיות בצל השכול והדבר פוגע בשגרת חייהם, מחייבת להמשיך ולהעניק להם את התגמול גם בחייהם הבוגרים כדי לסייע להם בקיום שגרת חיים.
לאור האמור, מוצע כי תוספת התגמול הניתנת לשכול עבור האחים עד גיל 22 או לאלמנה עבור היתומים עד גיל 21, תשולם ישירות לאחים או ליתומים מעת הגעתם לגיל שבו מפסיקים השכול או האלמנה לקבל את התוספת עבורם".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה