דעות

האחים השכולים מרגישים שקופים וחסרי אונים מול הממסד

כבר לא שקופים: אותם הורים ואחים שכולים אשר נושאים על כתפיהם את הכאב הנורא מכל, מנסים לצמוח מתוך עולמות שבורים ולהתמודד עם קירותיו החלקלקים של בור השכול אך למרבה הצער, הם חשים לעיתים קרובות מדי, שקופים ונשכחים מלב
ח"כ אלי דלל | 
ח״כ אלי דלל, יו״ר השדולה בכנסת למען הורים ואחים שכולים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
החודש קיימנו את ישיבת ההשקה של השדולה למען הורים ואחים שכולים במעמד שר הביטחון, יואב גלנט ושר החוץ, אלי כהן ובהשתתפות שרים, חברי כנסת מכל סיעות הבית, נציגי ארגונים, הורים ואחים שכולים. בחודש מאי 2022 הודות לשיתוף פעולה בין קואליציה לאופוזיציה, אושר סופית החוק להכרה באחים השכולים ולהסדרת מעמדם על-מנת שיוכלו לקבל באופן רשמי ומסודר את הזכויות המגיעות להם. קצת יותר משנה לאחר מכן ודווקא לאחר ההכרה במעמדם כחלק ממשפחות השכול, נראה כי המערכת הממסדית עדיין לא מצליחה להכיל את האחים השכולים ורובם עדיין מרגישים שקופים וחסרי אונים אל מול המערכת.
״בור השכול הוא עמוק וקירותיו חלקלקים, קשה לצאת ממנו ובמובן מסוים הם לא יצאו ממנו לעולם״ אמר בנימין נתניהו, ראש הממשלה ואח שכול, באחד מטקסי יום הזיכרון בהר הרצל והמחיש עד כמה הסבל של האחים הוא מיוחד: ״הרבה פעמים יש הזדהות עמוקה עם האח שנפל אבל יש הבנה עמוקה לסבלו של ההורה, לכן זה באמת מסע כפול״.
המסע הכפול הזה, עמד בסימן ההחלטה להקים שדולה היסטורית וראשונה מסוגה בכנסת למען הורים ואחים שכולים, זאת, לצד החובה המוטלת עלינו לתקן עוולות ועיוותים היסטוריים ותפיסתיים כנגדם. אותם הורים ואחים אשר נושאים על כתפיהם את הכאב הנורא מכל, מנסים לצמוח מתוך עולמות שבורים ולהתמודד עם קירותיו החלקלקים של בור השכול אך למרבה הצער, הם חשים לעיתים קרובות מדי, שקופים ונשכחים מלב.
השדולה, בראש ובראשונה, תבקש להתמודד מול האתגרים המרכזיים בתמונת החיים המורכבת של הורים ואחים שכולים, לפעול למיסוד מעמדם הלכה למעשה לצד מתן מענה מקיף מצד מוסדות המדינה. כיו״ר השדולה, אני מתכוון לפעול להעלאת המודעות לצרכים והמצוקות של ההורים והאחים השכולים של כוחות הביטחון ונפגעי פעולות האיבה, לקדם חקיקה משותפת במגוון תחומי החיים האזרחיים ולשלב כוחות בין חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה על-מנת שלעולם לא תיתכן במיוחד אצל האחים התחושה שהם שקופים.
בנוסף לכך, חשוב לי להשמיע את קולם של כל הארגונים העוסקים בנושא במטרה לחתור לקונצנזוס מלא ולאיחוד כוחות לא רק במערכת הפוליטית אלא גם בין כל הארגונים הקיימים על-מנת ליצור הסכמה רחבה וחזית אחידה אשר תצליח להשתמש במגוון הכלים הפרלמנטריים לצד פיקוח על יישום החלטות ממשלה. ההורים והאחים השכולים, הקריבו את הקורבן הנורא מכל למען העם והמדינה. אין שום דבר המשתווה לסבלם הכבד מנשוא וכמעט בלתי אפשרי עבורם למצוא נחמה אך בשמי ובשם השותפים לשדולה, אני מתחייב, שלעולם לא ניתן להם להרגיש שקופים בעינינו.
הכותב: ח״כ אלי דלל, יו״ר הוועדה לזכויות הילד ויו"ר השדולה למען הורים ואחים שכולים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה