ויראלי

אירוויזיון 2024: במבי מאירלנד בוכה? הקשר המפתיע לישראל נחשף

המתמודד.ת הא-בינארית שייצג.ה את אירלנד באירוויזיון קרויה על שמה של דמות האייל המפורסמת של דיסני. הסיפור המקורי עליו נשען הסרט נכתב בידי סופר יהודי- אוסטרי שהיה ציוני נלהב וביסס את סיפורו על מצבם של יהודי אירופה באותה תקופה 
מערכת ice | 
אירוויזיון 2024 מאלמה שוודיה (צילום freepik)
לאחר שבכתה משנודע לה כי ישראל אכן עומדת להשתתף באירוויזיון 2024 לאחר קריאות להחרימה מהתחרות, במבי ט'אג, המתמודד.ת האירי.ת מתגלה כבעלת קשר מפתיע לישראל וליהדות.
 "במבי" הוא אינו רק שם הבמה אלא שמה האמיתי של הזמר.ת הא-בינארית כאשר ניתן להניח כי הוריה קראו לו.ה על דמות האייל המפורסם בעולם מהסרט הפופולארי של דיסני. הסיפור שעומד בבסיסו של הסרט נכתב בשנת 1926 על ידי הסופר פליקס זאלטן. סופר יהודי אשר נולד בבודפשט ולאחר כמה שנים היגר עם משפחתו לאוסטריה. יתרה מכך, גם היה ציוני נלהב בזכות כתביו של הרצל ואף ביקר ביישוב היהודי בשנת 1924.
האירוניה שבדבר טמונה בכך שסיפורו של זאלטן על האייל המפורסם במבי שימש ככל הנראה אנלוגיה למצבם של היהודים באירופה באותה התקופה, 10 שנים לפני עלייתו של היטלר לשלטון. לדעת חוקרי ספרות הסיפור מתאר את הסבל והאימה שהייתה מנת חלקם של יהודים רבים. היטלר עצמו אסר על הפצת של הסיפור של זלאטן משעלה לשלטון.
כזכור, המתמודד.ת שייצג.ה את אירלנד בתחרות הגיע.ה למקום השישי כאשר לפניה, במקום החמישי והמכובד סיימה עדן גולן, נציגת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה