משפט

שערורייה: נאומי היטלר הושמעו לנוסעים ברמקולים של הרכבת האוסטרית

אירוע מקומם באוסטריה: במשך כ-20 דקות הושמעו קטעים מנאומיו של היטלר, וקריאות "הייל היטלר" ו"זיג הייל", על רכבת שנוסעת מברגנץ לווינה
מערכת ice | 
רכבת (צילום unsplash)
שני גברים הואשמו באוסטריה בגין השמעת נאומים של אדולף היטלר באמצעות מערכת הכריזה של רכבת שנוסעת מברגנץ לווינה. שני החשודים, שלא מוכרים למשטרה, השמיעו על פי החשד גם את "הייל היטלר" דרך מערכת הכריזה של הרכבת מספר פעמים אתמול (ראשון).
הפצת תעמולה נאצית היא עבירה פלילית באוסטריה. הרשויות איתרו את החשודים על ידי התיעוד ממצלמות הרכבת.
הנוסעים שמו לב להודעות רועשות בצורה יוצאת דופן שהושמעו דרך מערכת הכריזה של רכבת Railjet המהירה, זמן קצר לפני עצירתה בסנט פולטן. במקום להכריז על התחנה הבאה, במשך כ-20 דקות הושמעו קטעים מנאומיו של היטלר וקריאות "הייל היטלר" ו"זיג הייל".
אחד הנוסעים ברכבת באותה תקופה היה שלמה הופמייסטר, רב הקהילה של וינה. בציוץ שפרסם בטוויטר הוא אמר שהוא מוטרד מהעובדה שכמה נוסעים אחרים צחקו כששמעו את המילים "זיג הייל", ושצוות הרכבת נראה מתעלם מההתרחשויות.
השניים חשודים גם באחריות לשתי תקריות נוספות בשבוע שעבר ברכבות שנסעו מסנט פולטן לווינה, בהן הושמעו הקלטות מערכת הכריזה של הרכבת. לא היה ברור אם להקלטות הללו יש גם קונוטציה נאצית.
חברת הרכבות הלאומית ÖBB שללה מתקפת סייבר על מערכת הכריזה של הרכבת. במקום זאת, ההערכה היא כי השניים פתחו את תאי מובילי הרכבת עם מפתח בבעלות עובדי חברת הרכבות.
חברת הרכבות הלאומית מסרה כי לא ברור כיצד השיגו החשודים את המפתח, אך שללה כי הנאשמים הועסקו בעצמם בחברת הרכבות. בשום שלב לא השיגו החשודים שליטה על הרכבת עצמה, אמר הדובר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה