מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

מדד ה-S&P500 ממשיך לטפס ומתקרב לשיא כל הזמנים

מדד ה-S&P500 עלה בשבוע האחרון ב-1.9%, ונמצא במרחק של כ-0.6% בלבד משיא כל הזמנים שנרשם בסוף חודש מרץ האחרון
בשיתוף הפניקס | 
S&P 500 (צילום shutterstock, freepik)

מדדי המניות בוול סטריט בניו יורק סגרו שבוע שלישי ברציפות של עליות שערים, כאשר מדד ה-S&P500 עלה במהלך השבוע האחרון ב-1.9% והוא נמצא במרחק של כ-0.6% בלבד משיא כל הזמנים – שיא שנרשם כזכור בסוף חודש מרץ האחרון. מדד הנאסד"ק עלה ב-1.1% והדאו ג'ונס עלה ב-2.2%. בשוק האג"ח, התשואות הממשלתיות נותרו יציבות יחסית במהלך השבוע האחרון, כאשר התשואה ל-10 שנים נותרה ברמה של 4.5%, ולפי תמחור הריבית בשווקים, הריבית צפויה להתחיל לשנות כיוון בחודש נובמבר ובמצטבר עד סוף השנה הפחתת ריבית של כ-40 נ"ב (1.6 הפחתות).

עונת הדו"חות מתקרבת לסיומה, לאחר ש-92% מהחברות במדד ה-S&P500 דיווחו עד כה – ומתוכן, כ-78% הפתיעו עם רווחים חיוביים מעל התחזיות.
בגזרת נתוני המאקרו, בהמשך לנתונים שפורסמו מתחילת החודש ועשו רושם שהכלכלה האמריקאית מתחילה לשנות כיוון ולהתקרר מעט, התביעות הראשוניות לדמי אבטלה המשיכו באותו כיוון עם עלייה שבועית של 231 אלף לעומת ציפיות ל-212 אלף. בנוסף, מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן צנח בחודש מאי לשפל של 6 חודשים: מ-77.2 נק' ל-67.4 נק', על רקע ירידה ברכיב התנאים הנוכחיים והציפיות. עם זאת, במקביל להאטה המסתמנת, ציפיות האינפלציה במדד זה רשמו עלייה חדה, כאשר הציפיות שנה קדימה מ-3.2% ל-3.5%, וציפיות האינפלציה הממוצעות לפרק זמן של 5-10 שנים עלו ל-5.3% – שיא של 30 שנה.
בשבוע הקרוב המשקיעים צפויים להתמקד בפרסום מדד המחירים לצרכן בארה"ב (CPI) לחודש אפריל. לפי מודל הפד (שלוחת קליבלנד), המדד צפוי לעלות ב-0.4% והקצב השנתי צפוי להישאר יציב על 3.5%
בישראל, מדדי המניות רשמו עליות בשבוע האחרון: ת"א 35 עלה ב-3.3%, ת"א 90 עלה ב-2.7% ות"א 125 ב-3.1%. תשואות האג"ח (ממשלתיות) רשמו ירידה בשבוע האחרון, כאשר התשואה ל-10 שנים ירדה בכ-7 נ"ב ל-4.61%.
על פי נתוני התקציב לחודש אפריל, הגירעון ב-12 חודשים האחרונים עלה ל-7% מהתמ"ג לעומת 6.2% בחודש הקודם, כתוצאה מהמשך עלייה בצד ההוצאות לצד חולשה בצד ההכנסות. במצב הנוכחי, נראה כי הגירעון ב-2024 צפוי לעלות על היעד שקבעו בחודש מרץ האחרון (6.6%), דבר שעשוי להקדים את העלאת המע"מ מינואר 2025 ליולי הקרוב.
חברת הדירוג מודי'ס, הודיעה ביום שישי כי הדירוג יישאר ללא שינוי (A2) עם תחזית שלילית, לאחר שבחודש פברואר האחרון הייתה הראשונה להפחית את הדירוג. במודי'ס מעריכים כי הצמיחה ב-2024 תסתכם ב-0.6%, לעומת בנק ישראל שמעריך צמיחה של כ-2.0%. חברת הדירוג S&P הותירה גם היא את הדירוג ללא שינוי (A+) עם תחזית שלילית.

מתן שטרית, הכלכלן הראשי של הפניקס (צילום רמי זרנגר, באדיבות הפניקס)
ביום רביעי צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן בישראל לחודש אפריל. לפי הקונצנזוס, המדד צפוי לעלות ב-0.6%, ואילו לפי התחזית שלנו המדד צפוי לעלות ב-0.4%. יום לאחר מכן, צפוי להתפרסם נתון הצמיחה לרבעון הראשון של השנה שצפוי לעלות בכ-15%, לאחר התכווצות של כמעט 20% ברבעון האחרון של 2023.  
מחירי התובלה הימית חזרו לטפס, עם עלייה של כ-16% בשבוע האחרון, שחברת הספנות הענקית מארסק, הודיעה לקהל לקוחותיה כי "הסיכונים בים האדום התרחבו כאשר ההתקפות מגיעות רחוק יותר", וכי "השיבושים בים האדום צפויים להימשך עד סוף השנה". מחירי התובלה הגבוהים צפויים להפעיל לחץ לעליית מחירי המוצרים.  
*הכותב, מתן שטרית, הוא הכלכלן הראשי של הפניקס.
למעבר למתחם המלא לחצו כאן
האמור הוא סקירה כלכלית מטעם הפניקס חברה לביטוח בע"מ (להלן: "החברה"), למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ או המלצה לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם או במוצרים פנסיונים ו/או פיננסיים כלשהם. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות ו/או פנסיוני ו/או פיננסי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. המידע כולל ניתוח כלכלי למצב הקיים בשוק והינו בגדר השערה בלבד ונשען על אומדנים והערכות הנכונים למועד המוצג ושמטבע הדברים, אפשר שיתבררו כחסרים או בלתי מעודכנים וכן עלולים להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל. ובכל מקרה אין החברה מתחייבת על דיוקו ו/או שלמותו ו/או היותו רלוונטי למקרה זה או אחר. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים או הפנסיוניים המוזכרים בו. הפניקס עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ פנסיוני), ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ו/או פיננסיים המנוהלים על ידה. פורסם ביום 12.05.2024.
(בשיתוף הפניקס)
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה