מדדים ומחקרים

כמה מאמינים כי השבת החטופים היא מטרת העל במלחמה?סקר חדש חושף

סקר מלחמת חרבות ברזל של המכון הישראלי לדמוקרטיה קובע כי מחצית (51%) מכלל הציבור סבורים כי השבת החטופים צריכה להיות המטרה המרכזית, לעומת כשליש (36%) המצביעים על מיטוט החמאס כמטרה המרכזית. רוב גדול (71%) סבורים שיש להקדים את הבחירות לכנסת – מתוכם, 38% חושבים שיש לקיימן עם תום המלחמה לעומת שליש הטוענים כי יש להודיע כבר עתה על יציאה לבחירות

מערכת ice | 
שלטי החטופים, לחימה בעזה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, דובר צהל)
בסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה שנערך על-ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון בהובלת פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי, נמצא כי כמחצית (51%) מכלל הציבור סבורים כי השבת החטופים צריכה להיות המטרה המרכזית של המלחמה, בהשוואה לכשליש (36%) הטוענים כי מיטוט החמאס צריכה להיות מטרת העל.
מפילוח לפי הצבעה בבחירות האחרונות, רוב גדול מאוד ממצביעי המפלגות הערביות, העבודה, יש עתיד והמחנה הממלכתי, סבורים כי המטרה המרכזית צריכה להיות השבת החטופים. מנגד, מקרב מצביעי הליכוד וש"ס, בפער קטן, התשובה הנפוצה היא כי מטרת העל צריכה להיות מיטוט החמאס. בקרב מצביעי יהדות התורה, ובמיוחד הציונות הדתית, רוב גדול סבורים כי על מיטוט החמאס להיות המטרה העיקרית של המלחמה.
39% בלבד מכלל הציבור סבורים כי ישראל מצליחה לדאוג לביטחון אזרחיה, באופן דומה לנתון משנת 2022. לשם השוואה, בשנת 2020 כשלושה רבעים (76%) מהציבור העריכו כי המדינה מצליחה לדאוג לביטחון אזרחיה. 
מפילוח לפי מחנות פוליטיית, בעוד בשנת 2022 רוב השמאל (66%) והמרכז (50%) ציינו כי המדינה מצליחה במשימת ההגנה על האזרחים שעה שכיום רק שליש מהם חשים כך. לעומת זאת בימין התמונה הפוכה – אם תחת ממשלת בנט-לפיד רק 30% חשו שהמדינה מספקת ביטחון הרי שכיום, חרף אירועי אוקטובר, שיעור זה עלה לכדי כמעט מחצית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה