מדדים ומחקרים

סקר: רק 15% מהדתיים רואים בהשבת החטופים כמטרה החשובה במלחמה

80% מהציבור הדתי והחרדי חושבים שמיטוט החמאס זוהי המטרה המרכזית של הלחימה, אך רק 15% רואים בהשבת החטופים כמטרה החשובה ביותר: סקר של המכון לחקר היהדות והציונות בוחן את עמדות הציבור הדתי בישראל ביחס למלחמת חרבות ברזל
מערכת ice | 
ציבור חרדי (צילום shutterstock)
סקר חדש של המכון לחקר היהדות והציונות, בוחן את עמדות הקהילה הדתית בישראל ביחס למלחמת חרבות ברזל, מהסקר עולה כי 80% מהציבור הדתי והחרדי סבורים כי מיטוט החמאס זוהי המטרה המרכזית של המלחמה הנוכחית – רק כ-15% רואים בהשבת החטופים כמטרה החשובה ביותר.
למרות ההתגייסות האזרחית החרדית מפתיחת המלחמה, הציבור החרדי לא זז מעמדתו בתמיכה בחוק הגיוס. בנוסף, על אף גבורת הלוחמות, כ -62% מהציבור החרדי נשאר בהתנגדותו לשרות בנות בתפקידים קרביים בצה"ל ו-77% מציבור זה אף מתנגד לשירות בנות דתיות בצה"ל; מנגד, חל שינוי משמעותי בעמדות הציבור המסורתי אשר תמך בשירות בנות בתפקידים קרביים עוד טרם המלחמה וכעת התמיכה צמחה מ-62% ל-71% ובקרב הציבור הדתי לאומי, אשר עדיין אינו תומך ברובו, אולם התמיכה לשירות בנות בקרבי צמחה במגזר זה ב-11%.

דניאל גולדמן, מייסד המכון לחקר היהדות והציונות: "אמנם ראינו בחודשים האחרונים התעוררות והתגייסות חרדית אזרחית ואף ניצנים בנושא גיוס חרדים לצה"ל, אולם הסקר מעיד, כי למרות כל אלה, בפועל החברה החרדית נשארה כמעט באותה תפיסה ועמדות כפי שהייתה ב-6 באוקטובר. לעומת זאת, בקרב הציבור הדתי והמסורתי, ישנה עלייה באחוזי התמיכה בשירות בנות דתיות ואף בשירות בנות בקרבי. הצמיחה בתמיכה בציבור הדתי אף משקפת המשך גידול באחוז בנות המגזר הדתי המתגייסות לצה"ל במקום השירות הלאומי"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה