מדדים ומחקרים

שכר הח"כים החדש נקבע: על כמה יעמוד החל ב-1.1.2024?

יו״ר ועדת הכנסת אופיר כץ החליט כי ההעלאה האוטומטית בשכר חברי הכנסת תבוטל, ההחלטה אושרה על ידי חברי הוועדה פה אחד. ״אין צורך לנמק את המובן מאליו, אנחנו נבחרי ציבור, אנחנו צריכים להוות דוגמא תמיד, ובמיוחד בעת הקשה הזו. נמשיך לפעול על מנת לסייע למצבם הכלכלי של האזרחים ולייצב את המשק״
מערכת ice |  2
תלוש שכר (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
שכר חברי הכנסת לא יעלה בעוד שלושה שבועות וזה רשמי. על רקע מלחמת 'חרבות ברזל', הוחלט כי שכרם של חברי הכנסת ואנשי ציבור מהמדרגה הראשונה כמו במערכת המשפט ובכירי הצבא, לא יעלה ב־1 בינואר, וכך גם בכירים רבים אחרים ששכרם לא ישודרג.
יו״ר ועדת הכנסת אופיר כץ החליט כי ההעלאה האוטומטית בשכר חברי הכנסת תבוטל, ההחלטה אושרה על ידי חברי הוועדה פה אחד. ״אין צורך לנמק את המובן מאליו, אנחנו נבחרי ציבור, אנחנו צריכים להוות דוגמא תמיד, ובמיוחד בעת הקשה הזו. נמשיך לפעול על מנת לסייע למצבם הכלכלי של האזרחים ולייצב את המשק״.
הכנסת אישרה להמלצת הוועדה הציבורית שאמונה על שכר הח"כים, שלא לעדכן את העלייה ולהודיע על הקפאת ההצמדה למדד המחירים עבור שאר הבכירים במשק. בין נושאי המשרה אפשר למצוא את נשיא המדינה, ראש הממשלה, השרים וסגניהם וכמו כן השופטים ועוד כ־1,000 בכירים במשק הישראלי.

פרופ' אלבשן הסביר למגזין "ממון" של ידיעות אחרונות: "הוועדה הציבורית שקלה את פנייתו של יו"ר הכנסת וסברה כי אכן המלחמה הקשה שנכפתה עלינו מביאה עמה השלכות כלכליות קשות על כלל המשק ופגיעה כלכלית ברבים מאזרחי המדינה. בנסיבות אלה, על חברי הכנסת לתת דוגמה אישית ולוותר על העלייה הצפויה בשכרם".
שכרם של הח"כים עומד כיום על 47,583 שקל ואמור היה להתעדכן בעלייה של לפחות 2%, שדרוג של כ־1,000 שקלים ברוטו בחודש וגם בשכר חברי הכנסת. העלייה בגובה של כ־2,000 שקל לשכר מ"מ נשיא בית המשפט העליון ועד 1,500 שקל לבכירים אחרים גם תבוטל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שחיתות
    שסי 12/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי זה סכום נמוך . לשאר העמילים במשק
    סגור
  • 1.
    תאפשרו לכתוב תגובה מיד אחרי הכתבה, איפה הUX שלכם?
    אופיר 12/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח אין לכם תגובות בכלל באתר, למה אדם צריך לחפש איפה אפשר לרשום תגובה.... הפורום לתגובות צריך להיות מיד אחרי הכתבה. לפני הפרסומות ולפני המאמרים הנוספים.
    סגור