קריירה ולימודים

שכר חברי הכנסת והשרים יקוצץ: בכמה בכל זאת ישודרגו?

בעקבות יוקר המחיה הגואה והמצב הכללי במשק: כץ וגפני החליטו לקצץ את עליית השכר של נשיא המדינה, ראש הממשלה, חברי הכנסת, שרים,סגני שרים, נשיאת בית המשפט העליון, שופטים, יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה
מערכת ice | 
העלאת שכר המינימום (צילום vecteezy)
ועדת הכספים אישרה את הצעות החלטות שכר שרים וסגני שרים/ נשיא המדינה/ נושאי משרה שיפוטית (הוראת שעה ועדכון השכר), במסגרת העדכון נקבע כי במקום העדכון האוטומטי בשיעור של 12.5%, השכר של כל נושאי המשרה יעודכן ב-5.1%. בהנהלת בתי המשפט הציגו כי ההצעה מקובלת עליהם, בעוד נציגי השופטים, הדיינים והקאדים ביקשו דחייה בהחלטה על מנת ללמוד אותה ולגבש עמדה.
ועדת הכנסת וועדת הכספים בראשות חברי הכנסת אופיר כץ ומשה גפני החליטו לאשר את המלצת הוועדה הציבורית ולקצץ את עליית השכר ב- 7.4% לעלייה של 5.1% בלבד. בשלוש השנים האחרונות חברי הכנסת החליטו להקפיא את השכר שלהם בכל שנה, מה שהוביל לעדכון מסתמן של 12.5%. חברי הוועדות הצביעו בהתאם להמלצת יושבי הראש וקיבלו את המלצת הועדה הציבורית.

יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הכנסת ח״כ אופיר כץ:  "אנחנו נבחרי הציבור חייבים להקשיב לרחשי הציבור. אחרי שנה וחצי של עליות מחירים מטורפות, שהעגלה בסופר הפכה להיות יקרה, האינפלציה זינקה, ולאנשים קשה מאוד. אני חושב שאנחנו מוכרחים להתחשב ולהקשיב כל הזמן לקושי של הציבור ולמה שקורה בשטח. ולכן אני תומך בקיצוץ, זה הדבר הנכון".
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני: "הגיע הזמן שניכנס לעניין הזה ונעשה מסלול אחד, ברור וקבוע. אי אפשר להתעלם ממה שקורה בציבור עם יוקר המחיה הגואה, לבוא כעת ולאשר לעצמנו 12.5 אחוז זה באמת דבר מנותק שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו, ולכן הצבענו על הקיצוץ של 7.4 אחוז. אבל אני רוצה שיועמשי"ת הכנסת תוביל את זה יחד עם חברי הכנסת והוועדה, ונסדר את הנושא הזה אחת ולתמיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה