בארץ

שכר חברי הכנסת והשרים יעלה ב-12.5% עם פתיחת השנה

בהתאם לצמיחת השכר הממוצע במשק, שכר בכירי הממשל יעלה החל מפברואר הקרוב, מתוך כך ראש הממשלה, השרים\ סגני השרים, השופטים וחברי הכנסת צפוי לעלות שוב
מערכת ice |  1
העלאת שכר המינימום (צילום vecteezy)
עם פתיחת השנה, שכרם של נשיא המדינה, ראש הממשלה, השרים, סגני השרים, השופטים, וחברי הכנסת צפוי לעלות ב־12.5%. שכר הבכירים יעלה בהתאם לשינויים שחלו בשנה החולפת בשכר הממוצע במשק המחושב על ידי המוסד לביטוח לאומי ומתעדכן אחת לשנה.
הנתון הרשמי מהביטוח הלאומי טרם הגיע לידי חשבי השכר של הכנסת, לכן העלייה הראשונה בשכר בכירי הממשל הישראלי צפויה להגיע החל מפברואר 2023.
יש לציין כי הוועדה לשכר הבכירים מתנה את שינוי ההצמדה, לח"כים בהחלתו גם על יתר נושאי המשרות הבכירות, קרי נשיא המדינה, רה"מ, שופטים, שרים, סגני השרים וכל יתר הצמודים. אלא, שבשיחות פנימיות של השופטים הובעה התנגדות לכך. אם השופטים יתנגדו אז הח"כים ויתר נושאי המשרה לא יסכימו לשנות רק את שיטת עדכון שכרם.
ועדת הכנסת מופקדת על קביעתו הסופית של שכר הח"כים ותנאיהם והמלצותיה של ועדת אלבשן טעונות את אישורה של הוועדה. ועדת הכספים מופקדת על שכרם ויתר תנאיהם של נושאי המשרה האחרים (שאינם חברי כנסת): נשיא, ראש הממשלה, שרים וסגניהם, מבקר המדינה ושופטים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה, פשוט בושה
    יוחנן 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שחיתות לשמהנ
    סגור