מדדים ומחקרים

התחבורה הציבורית שוב עמוסה: מוביט חושפת את הנתונים

Moovit מעדכנת את נתוני השימוש בתחבורה הציבורית בזמן המלחמה ויוצאת בשיתוף פעולה ייחודי עם פיקוד העורף/ גם בשבוע החמישי ללחימה עולה השימוש בתחבורה הציבורית כאשר ביום ראשון השבוע שבו 59% מהנוסעים, עלייה של עוד 6% ביחס ליום ראשון שעבר (29.10)
מערכת ice | 
תחבורה ציבורית עליית מחירים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
במסגרת שיתוף פעולה ייחודי של Moovit עם פיקוד העורף, החל מאתמול (שלישי) מופיעות באפליקציית Moovit מודעות פיקוד העורף עם ההנחיות להתנהגות בעת קבלת התראה בתחבורה הציבורית. 
Moovit, ספקית פתרונות ניידות כשירות (MaaS) מובילה ויוצרת אפליקציית הניידות העירונית מס' 1 בעולם לה למעלה מ-2.5 מיליון משתמשים בישראל, חושפת גם השבוע את נתוני השימוש בתחבורה הציבורית בזמן מלחמת "חרבות ברזל".
 
במדד ניתן לראות בבירור את השפעת התחלת המלחמה, כאשר יום לאחר השבת השחורה, ביום ראשון ה-8 באוקטובר ירד מספר הנוסעים בתחבורה ציבורית ב-72% ביחס ליום ראשון רגיל. עם זאת, לאורך זמן הלחימה ניתן לראות עלייה ברורה, קבועה והדרגתית בשימוש: ביום ראשון לאחר השבת השחורה, צנח השימוש בתחבורה הציבורית ל-28% ביחס ליום ראשון רגיל/
ביום ראשון לאחר מכן (15.10.23), בשבוע השני ללחימה חלה עלייה בשימוש, ואחוז הנוסעים הגיע ל-33% מאחוז הנוסעים ביום ראשון רגיל. במהלך אותו השבוע השימוש בתחבורה הציבורית גבר בכל יום בהתמדה עד שהגיע ל-39% ביום חמישי. גם בשבוע השלישי למלחמה נמשכה העלייה, כאשר ביום ראשון (22.10.23) עלתה התפוסה ל-46% ביחס ליום ראשון רגיל. ביום חמישי באותו השבוע (26.10.23) הגיעה התפוסה לכ-50%. ביום ראשון בשבוע הרביעי של המלחמה (29.10) נמשכה העלייה עם 53%. ביום חמישי באותו שבוע (2.11) הגיעה התפוסה לכ- 55%.
כיום, בשבוע החמישי לאחר תחילת הלחימה, ממשיכים הנוסעים לחזור לתחבורה הציבורית כשאחוז השימוש ביום ראשון האחרון (5.11) עמד על 59%. עלייה של עוד 6% ביחס ליום ראשון שעבר (29.10). ביום שני (6.11) נרשמה ירידה של 3% , בדומה לירידה שניתן לראות ביום שני בשבוע שעבר (30.10).
עם חזרתם ההדרגתית של הנוסעים, במטרה להגביר את הביטחון, להנגיש ולחדד את ההנחיות להתנהגות בעת ירי רקטות או טילים בנסיעה בתחבורה הציבורית, קידמה Moovit שיתוף פעולה ייחודי עם פיקוד העורף במסגרתו החל מאתמול (שלישי) מופיעות באפליקציה מודעות פיקוד העורף  עם הנחיות מצילות החיים לנוסעים. 
יובב מידד, סמנכ"ל שיווק וצמיחה במוביט: "גם בשבוע החמישי ללחימה אנו עדים להמשך העלייה הדרגתית בשימוש בתחבורה הציבורית מאז הירדה הדרמטית שחווינו עם תחילת המלחמה. מדובר בנתונים מעודדים שכן העלייה היציבה בשימוש מצביעה על היכנסות המשק והחברה לשגרת חירום זהירה. בהנחה שהמצב הביטחוני לא יסלים, אנו צופים שנמשיך לראות עלייה זו גם בשבוע הבא". עוד הוסיף מידד: "שיתוף הפעולה עם פיקוד העורף נועד להגביר את תחושת הביטחון ולהעלות את המודעות להנחיות עם קבלת התראה. אנו קוראים לציבור הנוסעים להיחשף להנחיות ולהישמע להן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה