מדדים ומחקרים

יוליוס בר: "המשקיעים בארה"ב מתכוננים למגמות של שוק דובי"

ראש תחום הכנסה קבועה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר": התשואות על אג"ח משרד האוצר בארה"ב מראות שהמשקיעים מתכוננים למגמות של שוק דובי"
מערכת ice | 
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
מרקוס אלנספאך, ראש תחום הכנסה קבועה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", פרסם את הניתוח שלו אודות התשואה על אג"ח האוצר האמריקאי והאיתות של הפד לשמירה על ריביות גבוהות לאורך תקופה ארוכה ואף שינוי ריבית המטרה לטווח הארוך.
כך הוא כתב: "התשואות על אג"ח משרד האוצר בארה"ב מראות שהמשקיעים מתכוננים למגמות של שוק דובי. התשואה של אג"ח האוצר האמריקאי ל-10 שנים שברה אתמול את שיאי אוקטובר האחרון עם עלייה של 10 נקודות בסיס נוספות מאז הנעילה ביום שישי לרמה של 4.25%. המהלך התרחש לכאורה בעקבות מאמר בוול סטריט ג'ורנל, כתב עת שבו השתמשה מועצת הפדרל ריזרב (הפד) האמריקאית בעבר כדי לכוון את ציפיות השוק. במאמר נטען כי ש"פרודוקטיביות גבוהה יותר והגדלת הגירעונות עלולים להעלות את הריבית ה"נייטרלית" ולהגביל את הורדות הריבית.
משקיעים רבים מתייחסים לאמירה כרמז לכך שיו"ר הפד ג'רום פאוול יישא נאום במטרה להכריז יעד גבוה יותר של ריבית הפד לטווח הארוך. יש להודות, היעד הנוכחי שעומד על ה-2.5% מאז 2019 נמצא הרבה מתחת לטווח הריבית הנוכחי של 5.25% עד 5.5%. ככלל, נכון לומר ששוק האג"ח מצוי בעלייה בחודשים האחרונים; התשואה של אג"ח משרד האוצר האמריקאי ל-5 שנים לאחר שנתיים עומדת על 4.38%, מה שמצביע על כך ששוק האג"ח אינו מצפה מהפד להוריד את הריבית בטווח הקצר ולהתקרב ליעדים של 'ריבית היעד ארוכת הטווח' הישנה.
חשוב לציין כי הערכים המקבילים לתשואה עמדו על 3.3% באפריל ומתחת ל-2% בתחילת 2022. הזינוק בתשואה מראה עד כמה שוק האג"ח כבר מוכן מראש לתרחיש של ריבית גבוהה לזמן ארוך. אנו מאמינים כי מרבית ההתאמות והשינויים בתשואות האג"ח כבר מצויות מאחורינו, וכי התשואות הריאליות והנומינליות עומדות על ערכים אטרקטיביים בתקופה הזו. יתרה מכך, אנו מודים שהנתונים הכלכליים בארה"ב הפתיעו לטובה ומכירים בכך שההוצאה הפיסקלית האדירה של ממשל ביידן למעבר אנרגיה, אוטרקיה טכנולוגית וביטחון סוציאלי, כולן מטפחות ביקוש מקומי ובכך מעודדות ביקוש להון. עם זאת, ישנן שאלות שעולות אודות מגמת ההיבדלות של שוק ההון האמריקאי ממגמות עולמיות. בעבר, שמענו לא פעם את התלונה שהתשואות בארה"ב הן תוצאה של זרימת הון ולא רק של מדיניות הפד.
אם נביט על כלכלות אחרות לדוגמא, נראה שהכלכלה השנייה בגודלה בעולם, סין, משקפת בעיות הפוכות מאלו של ארה"ב, עם האטה בצריכה של משקי הבית ובהוצאות ההון. תמונת המצב לא נראית מעודדת יותר גם בשוק האירופאי.  למרות הכל, אנחנו מאמינים כי לא נראה זינוקים נוספים בתשואות האג"ח בתקופה הקרובה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה