מדדים ומחקרים

מה יותר חשוב בחיפוש עבודה - ניסיון או תואר? זו התשובה

מחקר גלובלי חדש של סיילספורס מצא כי 84% מהעובדים בעולם רואים בניסיון מבוסס מיומנויות כחשוב יותר מתואר בבואם לחפש עבודה בשוק של היום. רוב מנהלי משאבי האנוש מאמינים שהמעבר לגיוס מבוסס מיומנויות מספק יתרונות עסקיים רבים
מערכת ice | 
ראיון עבודה (צילום freepik)
חברת סיילספורס, המובילה העולמית בטכנולוגיית ענן ושירותי CRM, מציגה מחקר עולמי בנושא מיומנויות דיגיטליות, העונה בין היתר על השאלות שמסקרנות רבים המחפשים עבודה. המחקר בוצע בקרב מעל ל-11 אלף עובדים ברחבי העולם. 
המחקר חושף כי 84% מהעובדים בעולם מאמינים כי ניסיון מבוסס מיומנויות יותר חשוב מתואר, בבואם לחפש עבודה בשוק של היום. יחד עם זאת, קיים נתק בין המיומנויות שחברות מחפשות בעובדים פוטנציאליים, לבין אלו שמשתמשים בהן כיום בשוק העבודה.

בעוד 4 מתוך 5 עובדים בעולם מדווחים על שימוש במיומנויות דיגיטליות בעבודה היומיומית שלהם, מעטים מדווחים על שימוש במיומנויות שלא קשורות לטכנולוגיות לעבודה משותפת, ניהול דיגיטלי וניהול פרויקטים דיגיטליים. כשהמיומנויות הצומחות והמבוקשות ביותר כיום, כפי שדווחו על ידי עובדים, כוללות בינה מלאכותית (AI) ופיתוח קוד/אפליקציות, אבל הן דווקא מדורגות בין אלו שפחות בשימוש בתפקידים היומיומיים של העובדים.
החדשות הטובות על פי הדוח הן שנראה כי יש פחות פחד - ויותר התרגשות - בקרב העובדים לגבי הפוטנציאל של טכנולוגיות מתפתחות לשנות את שוק העבודה בעתיד. זה, יחד עם הרצון המדווח של עובדים ללמוד מיומנויות חדשות, מצביעים על כך שחברות יכולות לעזור לסגור את פער המיומנויות הדיגיטליות על ידי מתן הכשרה מתאימה שמבוססת מיומנויות לעובדיהם.
מהמחקר עוד עולה כי המעבר לגיוס מבוסס מיומנויות ניכר בכל הרמות. רוב מנהלי משאבי אנוש  (82%) שנסקרו אמרו כי מיומנויות הן החשובות ביותר בהערכת מועמדים. רק 18% אמרו שהתארים הרלוונטיים הם החשובים ביותר.

עינת פריש. צילום: נתנאל טוביאס
בנוסף עולה כי רוב מנהלי משאבי אנוש מאמינים שלתעדף פיתוח המיומנויות הדיגיטליות של העובדים ישפיע בצורה חיובית על הביצועים העסקיים של החברה, ומציינים פרודוקטיביות מוגברת (47%), ביצועי צוות טובים יותר (43%) ושיפור יכולות פתרון בעיות (40%) כחלק מהכישורים שישתפרו.
"שוק העבודה משתנה כמעט בקצב בו הטכנולוגיה החדשה מתפתחת, וכך גם אנחנו נדרשים להתאים את עצמנו לתנאים המשתנים במהירות, ולהמשיך ללמוד ולשפר את המיומנויות שלנו כל הזמן", אומרת עינת פריש, מנהלת גיוס טכנולוגית בכירה EMEA בסיילספורס.
"תואר כבר זמן רב אינו מהווה קריטריון משמעותי בגיוס מועמדים. בבואנו לקבל החלטה בדבר גיוס מועמדים אנחנו מסתכלים על מכלול המיומנויות ועל היכולת ללמוד טכנולוגיות חדשות ולהסתגל לשינויים ולאו דווקא על המוסד האקדמאי ממנו הגיעו. סיילספורס ישראל מציעה תוכניות הכשרה פנימיות מיוחדות ומגוונות לעובדיה, בין אם לשיפור מיומנויות מקצועיות או רכות יותר, ומספקת להם קורסים שונים לפיתוח עצמי". 
בהקשר של בינה מלאכותית, עולה כי עובדים מתלהבים מטכנולוגיות בינה מלאכותית מתפתחות כמו בינה מלאכותית יוצרת. 60% מהעובדים בעולם דיווחו על התרגשות מהסיכוי להשתמש בבינה מלאכותית יוצרת במסגרת תפקידם. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה