מדדים ומחקרים

אילת? ים המלח? דווקא המלונות בעיר המפתיעה הזו חוגגים

לפי נתונים חדשים של הלמ"ס, נרשמת עלייה קלה בהיקף הלינות של תיירים וישראלים במלונות תיירות בארץ, אם כי הנתונים עדיין לא קרובים לאלו שנרשמו טרם פרוץ מגפת הקורונה
מערכת ice | 
מלונות (צילום pixabay)
אף שחג הפסח האביבי עדיין לא הגיע נדמה כי בחודשיים הראשונים לשנת 2023, שהיו חמים יותר מהרגיל, הישראלים בחרו להקדים ולצאת לנופש ברחבי הארץ. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בינואר ופברואר היו 3.2 מיליון לינות במלונות תיירות בישראל.
יתרה מכך, קרוב לחצי מהלינות שנרשמו בתקופה הזו היו של תיירים וזאת בהיקף של 1.3 מיליון לינות (42%), בעוד ש-1.8 מיליון היו לינות של ישראלים. התפוסה של החדרים במלונות עמדה מעל לחצי עם 56%. בחלוקה למחוזות נמצא כי תפוסת החדרים עמדה על 48% בצפון וחיפה ו-60% בדרום. תפוסת החדרים הגבוהה ביותר בחודש שעבר הייתה בירושלים עם 65%.

למרות כלל הנתונים המעודדים, עדיין מדובר במספרים נמוכים ביחס לשנים שלפני מגפת הקורונה. כך למשל, סך הלינות בשנים 2019 ו-2020 עמדו על 3.3 מיליון, סך התיירים מחו"ל במלונות עמדו על 1.7 מיליון ותפוסת החדרים עמדה על 59%.
למרות שנדמה כי תחום המלונאות לא התאושש לגמרי ביחס לתקופת הקורונה, הנתונים ממשיכים לעלות מדוח לדוח של הלמ"ס. כך למשל, ירושלים היא כאמור בעלת התפוסה הרחבה ביותר ביחס לקודמתה אילת. כמו כן, בדוח הקודם לינות התיירים מחו"ל עמדו רק על 39%.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה