מדדים ומחקרים

זו המשרה הפנויה והמבוקשת ביותר: נתוני הלמ"ס מפתיעים

על פי נתוני הלמ"ס החדשים היקף המשרות הפנויות יורד בחודש פברואר וכי הביקוש לעבודה ביחס לשנת 2022 גם נמוך יותר. עם זאת, היקף המשרות הפנויות בהייטק גבוה למרות המשבר
מערכת ice | 
ראיון עבודה (צילום freepik)
בצל הדיווחים על משבר בהייטק ונתוני אבטלה שממשיכים לעלות, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את נתוני המשרות הפנויות לחודש פברואר החולף. לפי הנתונים נרשמה ירידה במספר המשרות הפנויות שעומד על 136,272 משרות. 
אם כן, שיעור המשרות הפנויות בחודש שעבר מעיד על המשך ירידה והאודן מגלם ירידה של כ-15% בביקוש לעבודה ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2022.
כמו כן, נמצא כי המשרות המבוקשות הפנויות ביותר בממוצע בין חודש דצמבר האחרון לחודש פברואר 2023, הן משרות מכירה (סוכני ונציגי מכירות, עוזרי מכירות, מוכרים ועוד) עם מספר ממוצע של 11,615 משרות פנויות.  במקום השני נמצאות משרות מלצרים ומוגזים, לאחר מכן מהנדסים ומפתחי תוכנה. 
בתחתית הרשימה נמצאים תפקידים כגון פקידות, טבחים, הנדסאים, מאבטחים, נהגים ועוד. אם כן, הנתונים מצד אחד מציגים כי בהייטק ישנו ביקוש עבור אנשי מקצוע, אם כי בהיקף פחות יותר ביחס לנתוני העבר. הדבר בא בקנה אחד עם נתוני שירות התעסוקה שמעידים כי ענף ההייטק נמצא במשבר וכי היקף דורשי העבודה הוא גבוה וממשיך לטפס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה