מדדים ומחקרים

קרפור וספאר נחשפות: עד כמה המותגים הפרטיים באמת זולים יותר?

רגע לפני הכניסה הרשמית של קרפור וספאר לישראל, נערכה בדיקה מקיפה  לסל בן 20 מוצרים של מותגים פרטיים ממגוון קטגוריות - האם המותגים הפרטיים בישראל באמת זולים יותר, ואיזה מבניהם הוא הזול ביותר? התוצאות מעודדות במיוחד
מערכת ice |  4
אורי קילשטיין מנכ"ל קרפור ישראל (צילום ענבל מרמרי, shutterstock)
כניסת הרשתות הבינלאומיות קרפור וספאר לישראל לוקחת את המותג הפרטי לעולמות שלא הכרנו עד היום בישראל. ב-YNET ערכו בדיקה מקיפה של 20 מותגים פרטיים בישראל וגילו מי מביניהם הכי זול, והאם הם באמת זולים יותר?
"סופר", הרשת שחנויותיה יהפכו ב-9 במאי לחנויות "קרפור", השיקה קפה מיובש בהקפאה משלה ומנסה להתחרות נגד אחד המוצרים החזקים בשוק, טייסטרס צ'ויס. הקפה החדש נמכר ב-14.90 שקל ל-200 גרם - פחות ממחצית המחיר המקובל של טייסטרס צ'ויס. אלא שבמבצעי הוזלה ניתן להשיג את טיייסטרס צ'ויס אפילו ב-19.90 שקל.
קרפור השיקה גם נייר טואלט שהפך לסיפור הצלחה ברשת ואחראי ל-35% ממכירות נייר הטואלט שלה, כשהוא זול יותר ב-20% מהמקובל בישראל. לקרפור וגם לספאר יש מוצרים בשלוש רמות שונות של מחירים ואיכות: בייסיק, מידיום ופרימיום, כשכל רשת מכנה את תתי המותגים האלה בשמות שונים. לקרפור יש גם מותג נמוך יותר, שנמכר לא בשם הרשת, והוא מתאפיין באיכות ובמחירים נמוכים במיוחד.
ממרח שוקולד עם אגוזים, לדוגמה, ברמת הבייסיק יכיל 5% אגוזי לוז בלבד, ברמת הביניים - 13%, ברמת הפרימיום, המקבילה לממרח נוטלה המוביל בעולם - כ-30% אגוזי לוז. שתי הרמות האחרונות לא הגיעו ארצה עד היום בקטגוריית המותגים הפרטיים, ועם כניסתן שלל ספאר וקרפור לשוק זה יקרה לראשונה ויפתח תחרות בין המותגים הפרטיים בישראל.
ב-9 במאי תושק קרפור, ובהנהלת הרשת עסוקים בהסבה ובפתיחה קדחתנית של סניפים למותג הביניים "סופר", שיהפוך ביום ההשקה ל"קרפור". עד פסח יפעלו כבר 38 סניפים, ביום ההשקה יגיע מספרם ל-50. ספאר תפתח חנויות בקצב איטי יותר משמעותית בהשוואה לקרפור, אבל מה שלא פחות חשוב – מוצרי המותג הפרטי שלה יימכרו בשופרסל. המותגים הראשונים יעלו על המדפים, לפי הערכות, ברבעון השלישי או הרביעי של 2023 ואין ספק שהן מביאות בשורה אדירה לצרכן הישראלי שיוכל ליהנות ממוצרים פרטיים במחירים זולים בהרבה ממה שהתרגל אליהם עד עכשיו.
על פי בדיקה שנערכה לסל בן 20 מוצרים של מותגים פרטיים ממגוון קטגוריות עולה כי המותג הפרטי של קרפור הוא הזול ביותר. סך כל עלות 20 המוצרים בקרפור נמוכה ב-5.1% מזו שברמי לוי, וב-21.1% בהשוואה למותג הפרטי של שופרסל במחירי שופרסל דיל. בשורת המחיר של המותג הפרטי של קרפור בולטת בקורנפלקס, שמן זית, נייר טואלט, שוקולד ועוד.
עוד נערכה השוואה של 60 מוצרים ספציפיים ברשתות השונות. ב-50 מתוכם (83%), המותג הפרטי היה זול יותר מהמותג המוביל, ברמות שבין 9.7% (שוקולד חלב שופרסל לעומת עלית) ועד 65.6% (תה ירוק קרפור מול ויסוצקי). בתשעה מוצרים המותג הפרטי היה יקר יותר, ובמקרה אחד הוא היה שווה במחירו למותג המוביל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מזעזע
    אמי 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו מובן למה עזב קילשטיין את שופר סל שניה לפני שפורסמה הנפילה שיצר כמנכל בשופרסל קארפור וספאר לא יורידו אלא ייקרו את המחיה בישראל חכו ותראו
    סגור
  • 3.
    הבעייה היא בירוקרטיה של יבוא (ל"ת)
    משה 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    איזה עיינים רעות יש לך אורי
    משה 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיינייים רעות
    סגור
  • 1.
    לא נשמע כזה שינוייי
    חוה 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל על כל המאמץ. שוקולד, נייר טואלט, שמן זית, קפה זולים ב כמה שקלים לא ישנו יקטינו לצרכן את הסל בצורה רצינית.
    סגור