השוק

קרפור מסתבכת: עובדי יינות ביתן תובעים לפני ההשקה

חודשיים לפני שתושק רשת הסופרמרקטים הצרפתית קרפור בישראל, עובדי יינות ביתן וההסתדרות הכללית הגישו תביעה בבית הדין לעבודה בתל אביב, בדרישה לשלם לעובדי הרשת תשלומים שונים. ייפגע בהכנות של הרשת?
מערכת ice |  2
יינות ביתן (צילום יחצ)
בעוד חודשיים תושק בישראל רשת הסופרמרקטים הענקית קרפור, שמגיעה אלינו היישר מצרפת, עובדי יינות ביתן וההסתדרות הכללית הגישו תביעה בבית הדין לעבודה בתל אביב, בדרישה לשלם לעובדי הרשת תשלומים שונים.
מכתב התביעה עולה כי כבר לפני שהתביעה הוגשה, יו״ר ועד העובדים אייל אלי פנה למנהלת משאבי האנוש בחברה, זאת בבקשה לשלם משכורת 13 לעובד הנמצא בחופשת מחלה ממושכת ומקבל דמי מחלה, זאת בעקבות מחלה קשה. מנהלת משאבי האנוש סירבה לבקשתו, זאת למרות שלטענתו, בעבר אושרה בקשה זהה שהוגשה על ידו.
בחברה טענו כי הוראות צו ההרחבה העוסק בתנאי ההעסקה מקנות את הזכות למשכורת 13 לעובד שעובד בפועל במועד התשלום, ולא לעובד המקבל דמי מחלה של יותר מ־90 יום, שכבר איבד את הקשר למקום העבודה לטענתם. 
סירובה של החברה הובילה את ועד העובדים לפנות לבית המשפט בבקשה לקבוע שיינות ביתן הפרה את צו ההרחבה ולהורות לה לשלם לכל העובדים המועסקים במסגרת ההסכם משכורת 13, גם במהלך חופשת מחלה, גם אם ממושכת. בנוסף, הם דורשים לשלם תשלומים אלו רטרואקטיבית, בגין שבע השנים האחרונות, לכל העובדים שהועסקו ברשתות מגה ויינות ביתן.
הפנייה מגיעה כאמור חודשיים לפני השקת קרפור בישראל. ביינות ביתן פועלים בשנה האחרונה לשיפוץ סניפים והכנתם להסבה מלאה למותג הצרפתי קרפור. המהלך מחייב שיתוף פעולה מלא בין העובדים ויו"ר הוועד, לבין הנהלה, שתזדקק להירתמותו לטובת שינוע עובדים לסניפים שיוסבו, במטרה לתת מענה לצרכנים שיבקשו להגיע להתרשם מהמותג הצרפתי שייכנס לישראל בקרוב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תגייסו עובדים חדשים עבדו על הפנים (ל"ת)
    יעקב 03/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מותג צרפתי עאלק
    מושון 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל הפארסה הזאת מייד תתברר כחארטה אחת גדולה הרבה צילצולים ופירסומת אבל תכלס מביאים לארץ עוד רשת קימעונאית חזירה ויקרה רשת קרפור לא נחשבת לרשת זולה בצרפת ההיפך הוא הנכון אם כבר להביא רשת עדיף היה להביא את Lidl שבאמת מציגה מחירים זולים מו הפח אל הפחת
    סגור