מדדים ומחקרים

רוצים לעזוב את מקום העבודה תוך חודשים ספורים? אתם לא לבד

סקר חדש חושף שמעל ל-20% מהשכירים מחפשים לעזוב את העבודה שלהם כבר עכשיו בתחילת השנה. מי שינסה להתחיל לחפש עבודה ימצא משרה מתאימה תוך שלושה חודשים. עם זאת, רבים יגלו שהדשא אצל השכן לא באמת ירוק יותר
מערכת ice | 
ראיון עבודה (צילום freepik)
על אף המשבר הכלכלי וחוסר היציבות בתחום בכל העולם, מתברר כי שכירים עדיין לוקחים את הסיכון ועוברים לעבודות אחרות תוך פרק זמן קצר יחסית מאז שהתחילו את העבודה הנוכחית. מחקר שנעשה בקרב חמשת אלפים עובדים חושף את קצב השחיקה המהיר בשוק העבודה והסיבות מאחורי הרצון להחליף מעסיק תוך ממוצע של 18 חודשים בלבד.
ממצאי הסקר חשפו ששלושה מכל ארבעה שכירים (79%) מרוצים מהמעבר שלהם לחברה אחרת. לרוב ההליך מתחיל בתחושות של תסכול וייאוש והחיפוש אחר עבודה מתחיל בטווח של ארבעה חודשים מאותו רגע. באופן ממוצע השכירים מוצאים עבודה תוך שלושה חודשים ורק 3% מעידים על כך שהדשא לא באמת ירוק אצל השכן וכי לא היה באמת טעם לעבור.
כמו כן, נמצא כי אחד מתוך חמישה שכירים (22%) כבר רוצים לעזוב את העבודה הנוכחית שלהם בטווח החצי הראשון של שנת 2023. כ-23% רוצים לבדוק אופציות תעסוקה אחרות כבר עכשיו ו-21% מרגישים שהם הגיעו לתקרה מבחינת אפשרויות הקידום שפתוחות בפניהם במקום העבודה הנוכחי.
כמו כן, כ-19% מהשכירים מעידים שהם מתוסכלים מכך לא תהיה העלאת שכר עבורם ב-12 החודשים הקרובים. מן הצד השני 28% מעידים ששכרם עלה בשלושת החודשים האחרונים, ביחס לעלייה ביוקר המחייה. לעומת זאת, 36% מעידים שהם מודאגים בנוגע לעתיד שלהם, אפילו שיש להם הכנסה פנויה בחשבון. 28% טוענים שהשכר שלה מכסה בערך את ההוצאות החודשיות. 
נתון מעניין ביותר מעיד כי 54% מהנשאלים לא מודאגים מפיטורים השנה. עם זאת, הדרישות של העובדים המבקשים לעבור מתגלות ובהן יום עבודה קצר יותר ביום האחרון לשבוע. כמו כן המחפשים רוצים למצוא מעסיק שמציע אופציות של הכשרה במסגרת התפקיד ומשרד מעוצב היטב עם תנאים נוחים.
באשר לזאת, מעל לחצי מהשכירים רוצים מינימום של 28 ימי חופש בשנה ותכנית פנסיה משתלמת. כ-43% רוצים לעבוד בצורה היברידית ו-27% רוצים גמישות והתחשבות כשזה מגיע למצב המשפחתי שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה