מדדים ומחקרים

פסילת אריה דרעי: רוב מצביעי הליכוד תומכים בהחלטת בג"ץ

סקר חדש חושף מה הדעות בימין סביב החלטת בג"ץ הפוסלת את דרעי מלכהן כשר, כאשר ההפתעה הגדולה היא ש-57%, רוב מצביעי הליכוד דווקא תומכים בהחלטת בג"ץ
דוד זולדן | 
אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שבוע לאחר ההכרעה הדרמטית בבג"ץ הפוסלת את אריה דרעי מלכהן כשר בממשלה מתפרסם סקר מה חושב המחנה הלאומי על ההחלטה השנויה במחלוקת. רוב מצביעי הליכוד והציונות הדתית מסכימים עם פסיקת בג"צ, לפיה אריה דרעי אינו יכול לכהן כשר בממשלת ישראל. כך עולה מסקר של מכון 'מאגר מוחות' שנערך עבור העיתון 'ישראל היום'.
על פי הסקר: 65% מכלל הציבור השיבו כי הם מסכימים עם קביעת בג"צ, וכי אדם שהורשע פעמיים לא יכול לכהן כשר. 22% השיבו כי הם לא מסכימים עם השופטים. 13% ענו שהם לא יודעים.
בחלוקה למפלגות, התקבלו תוצאות לא בלתי מפתיעות: 57% ממצביעי הליכוד מסכימים עם פסיקת בג"צ בעניין דרעי. בציונות הדתית – 42% מסכימים עם בג"ץ, 40% מתנגדים ו־18% לא יודעים. בקרב מצביעי ש"ס ויהדות התורה רק 22% הסכימו עם הפסיקה.
לשאלה כיצד נתניהו צריך לפעול לאחר פסיקת בג"ץ – 45% מכלל המדגם השיבו כי נתניהו צריך לפטר את דרעי, 25% חושבים כי דרעי צריך להתפטר בעצמו, 15% סוברים כי נתניהו לא צריך לכבד את פסיקת בג"ץ, ו־15% לא יודעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה