משפט

יועציו המשפטיים של נתניהו מזהירים: זה הדד ליין לפיטוריו של דרעי

בצל הלחץ על נתניהו לפטר את דרעי, יועציו המשפטיים מבהירים כי הדד ליין הסביר למהלך הוא עד שבועיים ולא יותר מכך. כמו כן, זה מה שעלול לקרות אם נתניהו יתעלם מדרישות בג"ץ והיועמ"שית
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, אריה דרעי (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
שלשום בג"ץ פסק כי עקב "חוסר סבירות קיצוני" השר אריה דרעי לא יוכל להמשיך לכהן. כעת כל העיניים מופנות לכיוונו של ראש הממשלה נתניהו וממתינות לראות האם הוא יפעל על פי ההנחיה של בית המשפט, ודרישתה של היועמ"שית בהרב-מיארה, ויפטר את דרעי.
על פי עיתון 'ישראל היום' גם בג"ץ וגם היועצת המשפטית לממשלה לא ציינו מהו המועד הסופי שבו רה"מ יידרש לפטר את דרעי, אך מתברר כי משפטנים עמם נתניהו התייעץ מסרו לי כי עליו לעשות זאת בהקדם האפשרי והבהירו כי בהתאם למצב הפוליטי טווח זמן של עד שבועיים הוא סביר, אך לא יותר.
לצד זאת, ייתכן והתנועה לאיכות השלטון כבר החלה במיצוי הליכים במטרה לעתור נגד נתניהו, אם לא יפטר את דרעי עד סוף השבוע הבא. במסגרת זו התנועה שלחה מכתב דרישה לרה"מ לפטר את השר.
עם זאת, מדובר במקרה חריג היות והליך כזה לרוב לא נעשה מול גורם שהוא מוסד ראש הממשלה, שהוא בעצם רשות מנהלית. 
כזכור, בעת זו נתניהו טרם הודיע על פיטורים ויש המעריכים שזה יקרה בתחילת שבוע הבא. שמועות אומרות כי דרעי מבקש במקום את תפקידו של ראש הממשלה החליפי, אך הדבר ידרוש מנתניהו לבצע שינויים בממשלה וביניהם פירוקה והכרזה על ממשלה חליפית - דבר שרה"מ אינו מעוניין בו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה