מדדים ומחקרים

מתברר שתזונה ים תיכונית יכולה להגביר את הסיכויים לזה

מחקר חדש מחפש לעזור לזוגות המתקשים להיכנס להיריון וחושף שמה שיכול לעזור להם, כמעט באפס מאמץ - זו תזונה ים תיכונית
מערכת ice | 
פלאפל (צילום istock)
במהלך השנים מחקרים מראים שרמת הפוריות הולכת ויורדת ושזוגות רבים מתקשים להיכנס להיריון במהרה. מחקר חדש שנעשה באוסטרליה חושף שלצד טיפולי פוריות, ישנן דרכים שאינן פולשניות על מנת לסייע לפוריות ומדובר בדרך ממש פשוטה ובעיקר טעימה - תזונה ים תיכונית.
על פי המחקר נשים וגברים שתזונתם היא ים תיכונית בעיקרה ייהנו מבריאות טובה יותר וכתוצאה מכך גם מפוריות מוגברת. התזונה הזו, כידוע לנו כאן בארץ, מתבססת על דגנים מלאים, שמן זית, פירות, ירקות, שעועית, קטניות, אגוזים, צמחים ועשבי תיבול. יתרה מכך, כמות החלבון שאנו צורכים בדרך חיים זו הוא רזה ובריא יותר יותר היות והוא מגיע מגבינות, יוגורט, דגים ביצים ועוף. רק מדיי פעם נאכל גם בשר אדום.
על פי המחקר לתזונה מסוג זה יש יתרונות אנטי דלקתיים שמשפרים את הפוריות ומסייעים יותר במידה וישנו הצורך לעבור טיפולי פוריות. לצד זאת, לאורח חיים זה יש השפעות חיוביות גם על המחזור החודשי של האישה ותופעותיו. 
במסגרת המחקר, המשתתפים פצחו באורח חיים בריא ומותאם לתזונה ים תיכונית, שהייתה מלאה בשומנים "בריאים", מאכלים ירוקים ופחות בשר מעובד ואדום ואכן תוצאות הבדיקות הראו שיפור בפוריות.
הדבר בא בניגוד לתזונה המערבית לדברי החוקרים שרובה מתבססת על מאכלים מעובדים. תזונה זו לוקה בחסר בכל הקשור לסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים הכרחיים לגוף האדם. הדבר מביא לדלקתיות בגוף אשר מביאה גם לפוריות נמוכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה