מדדים ומחקרים

תחליפי בשר מהצומח בריאים יותר? תתפלאו

מחקר חדש חושף שתחליפי הבשר שרבים צורכים באופן תכוף ומאמינים שהם בריאים יותר הם בפועל לא כל כך בריאים ודווקא גורמים למחסור משמעותי בברזל
מערכת ice |  6
בשר מתוצרת מעבדה (צילום Upside Foods)
פלאי הטכנולוגיה מהשנים האחרונות מאפשרים לאלו מאתנו שרוצים לדבוק בתזונה טבעונית וצמחונית ועדיין ליהנות מהמבורגר פה ושם באמצעות החלפת קציצה עשויה מבקר בקציצה המבוססת על סויה למשל. אבל, כעת מחקר חדש חושף שעל אף שבתחליפים אלו יש לכאורה חומרים בריאים - לא מתפרקים כמו שצריך בגופנו.
המחקר מגיע משוודיה והוא בדק כיצד החומרים הטבעיים בתחליפי הבשר מתעכלים בגוף האדם והאם הם באמת מספקים לנו את הערכים התזונתיים להם אנו זקוקים בהיעדרו של בשר אדום. לשם כך הם בדקו 44 סוגים של תחליפי בשר ואכן מצאו כי הם לא מספקים לנו את מה שאנו זקוקים לו.
משמע, הגוף שלנו לא יודע לפרק את האבץ והברזל שמצוי בתחליפים הללו אפילו שהם באים ממקור טבעי וזאת היות והם עוברים תהליך עיבוד שמשנה את הדרך בה הם מצטברים ועל כן הם הופכים בצורתם למעט ההפך ממוצרים טבעיים. לכן, הגוף שלנו מקבל אותם אך לא מצליח להפיק מכם את התועלת הנחוצה.
מדובר בתופעה מדאיגה למדיי במיוחד כשזה מגיע לנשים. עורכי המחקר הוסיפו כי מחסור בברזל נפוץ בעיקר בקרב נשים וילדות וזאת היות ורבות נמנעות מצריכה של בשר אדום המכיל כמות ברזל מספקת שהגוף יודע לעכל באופן יעיל ומהיר. 
לכן, החוקרים ממליצים לא לנטוש את תעשיית התחליפים לגמרי אלא לעשות שימוש בידע החדש על מנת להבין כיצד ניתן להביא את הערכים התזונתיים בתחליפי הבשר למקום שבו הגוף שלנו באמת ידע לנצל אותם לטובה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מקור כל המחלות
    לא לגעת! 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתם אןהבים תגוף שלכם אל תגעו באוכל מעבדה
    סגור
  • 5.
    חרטא בריבוע.או ,הם מפחדים (ל"ת)
    איל 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מי טען שזה בריא?
    דנה 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אוכלים את זה נטו כי זה טעים ובנוסף לזה דואגים לבריאות בדרכים אחרות
    סגור
  • 3.
    מה.
    ... 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דא מי חשב שלהחליף בשר ולשים צמחים במקום יכול לקרוא לזה בריא קודם כל ציפס זה טבעוני אבל זה חא אומר שזה בריא שנית קציצת המבורגר צמחית היא עדיין קציצת המבורגר עם הרבה נתרן שמן ועוד חומר לא בריאים בכלל
    סגור
  • 2.
    מה חדש?
    רפאלה 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה ידוע
    סגור
  • 1.
    מה זה תחליפי בשר?
    מיכל 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבה כללית שלא אומרת כלום על כלום
    סגור