מדדים ומחקרים

סוף לעידן עשירי ה-200 מיליארד דולר: מה גרם לטלטלה?

עם הירידה של אילון מאסק מהמקום הראשון בטבלת עשירי העולם, בה ניצב למעלה משנה ואף נגע ב-350 מיליארד דולר לכמה רגעים, נראה שהימים הללו כבר לא יחזרו. הסיבות והשינויים מאז 2021 בפנים
מערכת ice |  3
מיליארדרים בקורונה (צילום Unsplash, מערכת ice)
רק ביום שלישי איבד רשמית אילון מאסק את מעמדו כאדם העשיר ביותר על פני כדור הארץ, כאשר הונו שנאמד ב-167 מיליארד דולר נרמס על ידי השווי הנקי של ברנרד ארנו של 170 מיליארד דולר.
דבר שכזה היה בלתי נתפס שנה קודם לכן, כאשר אילון לא רק היה שווה יותר מ-200 מיליארד דולר, הוא היה שווה יותר מ-340 מיליארד דולר, ועל כן אובדן העושר של אילון הוא למעשה דוגמה למגמה שלילית גדולה יותר בקרב האנשים העשירים בעולם.
לפני קצת יותר משנה, היה בעולם מיליארדר אחד במועדון של 300+ מיליארד דולר וכמה מיליארדרים במועדון של 200 מיליארד דולר. היום כבר אין לא כאלו ולא כאלו והאיש העשיר כיום שווה רק חצי ממה שמאסק היה שווה בשיאו.
לפני כשנה, למנכ"ל טסלה/טוויטר השנוי במחלוקת אילון מאסק היה בעל שווי נקי מדהים של 340 מיליארד דולר, בעוד שמייסד אמזון ג'ף בזוס היה שווה 210 מיליארד דולר. זו כשלעצמה, כששני אנשים צברו הון עצמי מצפון ל-200 מיליארד דולר, הייתה תופעה ראויה לציון. אבל עכשיו, למרות ששני הגברים עדיין מהעשירים ביותר על פני כדור הארץ, שניהם ראו את השווי הנקי שלהם יורד מתחת לרווח של 200 מיליארד דולר, כאשר מאסק עומד כעת על 167 מיליארד דולר ובזוס עומד על 117 מיליארד דולר בלבד.
זו לא הדרך המעניינת היחידה שבה העשירים מבין העשירים קיבלו קצת פחות במהלך השנה האחרונה. בחלק האמצעי של 2021, הגאות של הכלכלה העולמית עלתה עד כדי כך שלכל עשרת האנשים העשירים ביותר היה שווי נקי של יותר מ-100 מיליארד דולר בפעם הראשונה בהיסטוריה.
אחרי קצת פחות משנה וחצי, אבן הדרך הזו קרסה, וכעת רק לששת הראשונים ברשימה האקסקלוסיבית הזו יש הון כולל של יותר מ-100 מיליארד דולר. במקום העשירי ברשימה יושבים הבעלים של LA קליפרס, סטיב באלמר, והמייסד המשותף של גוגל, סרגיי ברין, והשווי הנקי שלהם אפילו לא בטווח של 90 מיליארד דולר, אלא רק מתחתיו, כ-88 מיליארד דולר. על מארק צוקרברג שבמשך שנים היה בטופ 5, כבר אין מה לדבר כשהוא עם כמה עשרות בודדות של מיליארדים.
ירידות תלולות אלו לעיתים במזלם של האנשים העשירים בעולם נגרמות על ידי אינספור גורמים כלכליים, אך בדרך כלל ניתן לייחס אותן לאותה שרשרת אספקה ובעיות אינפלציה שיוצרות גלי הלם בכל שאר הכלכלה. את הגלישה כלפי מטה חוו כולם בעשרת האנשים העשירים בעולם, למעט יוצא מן הכלל אחד: מנהיג העסקים התעשייתי, גאוטם עדני, שעבר שנה די טובה בניגוד למגמה הזו וכרגע יושב במקום השלישי עם שווי נקי. של 126 מיליארד דולר - וגידול של יותר מ-50 מיליארד דולר מתחילת השנה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הוא יכל להישאר במקום הראשון
    אנונימי 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילון מאסק השקיע השנה בלי סוף כספים, גם על פרוייקט החלל וגם הוא רכש את טוויטר בעשרות מיליארדים.
    סגור
  • 2.
    צדק נעשה בעולם (ל"ת)
    יפה 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אז לארגן מגבית? (ל"ת)
    מי 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור