מדדים ומחקרים

טירוף כרטיסי האשראי נחשף: זה הסכום שבזבזתם בחגי הקניות

נתוני Max מראים כי הישראלים הוציאו השנה בחודש נובמבר למעלה מ-45 מיליארד שקל בכרטיסי אשראי בארץ ובחו"ל - עלייה של כ-8% מהשנה שעברה. מתוכם, בשישה ימי הקניות שכללו את יום הבחירות, 2 ימי Shopping IL, יום הרווקים הסיני, Black Friday ו-Cyber Monday בוצעו עסקאות בכמעט 10 מיליארד שקל בארץ ובחו"ל

מערכת ice | 
הוצאות בכרטיסי אשראי (צילום MAX, unsplash)
מבין חגי הקניות של נובמבר, אין ספק ש- Shopping IL היה החזק ביותר השנה, בשני הימים הללו הוציאו הישראלים כ-3.75 מיליארד שקל בחנויות הפיזיות ובאונליין, 15% יותר מבשנה שעברה. במקום השני יום הבחירות, שעקף את Cyber Monday במעט, בכל אחד מהם הוציאו הישראלים קרוב ל-1.6 מיליארד שקל, במקום הרביעי נמצא יום הרווקים הסיני עם כ-1.47 מיליארד שקל, שההוצאות בו ירדו ב-14% ביחס לשנה שעברה, ו-Black Friday, בו ההוצאות השנה צמחו ב-8% והסתכמו בכ-1.45 מיליארד שקל.
בבחינת אתרי הקניות עצמם, חמשת האתרים שרשמו את היקפי הרכישות הגבוהים ביותר היו AliExpress, SHEIN, KSP, Terminal X ו-Amazon. עסקה ממוצעת באונליין בחו"ל בחודש נובמבר עמדה על סך של 293 שקך לעומת 278 שקל בשנה שעברה, עליה של 5%, בעוד שעסקה ממוצעת באונליין באתרים הישראלים עמד העל 649 שקל, עליה של 8% מנובמבר שנה שעברה, אז העסקה ממוצעת עמדה על 599 שקל.

בפילוח של נתוני העסקאות שבוצעו באינטרנט בארץ רואים כי מחזור ענף הטיסות והתיירות זינק ב-41%, מחזור העסקאות בענף הדלק, תשלומי החשמל והגז עלה ב-20%, רגע לפני עליית מחיר הדלק שנכנסה לתוקף היום (1.12) ומחזור חנויות הכלבו וה"עשה זאת בעצמך" צמח ב-17% בהשוואה לנובמבר שנה שעברה. ענף ההלבשה וההנעלה רשם עלייה של כ-15%, מחזור העסקאות בענף הספרים והציוד המשרדי עלה ב-12% ומחזור העסקאות בענף המזון והמשקאות עלה ב-8%. לעומת זאת, בענף המחשבים והתוכנה נרשמה ירידה ברכישות בהיקף של כ-4%.
שגית דותן, סמנכ"לית לקוחות פרטיים ב-Max: "נתוני חודש נובמבר מצביעים על המשך הגידול בהוצאות בכרטיסי האשראי של הצרכנים אל מול חודש נובמבר בשנה שעברה, ועל גידול בנתח העסקאות באונליין. הנתונים תומכים, גם השנה, בכך שלצד זאת שהלקוחות הישראלים צרכנים חכמים שאוהבים לקנות בהנחות ומבצעים משמעותיים, ההעדפה לבצע קניות מרחוק התגברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה