מדדים ומחקרים

מחקר ישראלי: במקום דיאטה - נעביר חיידקים מאנשים רזים

יכול להיות שבעתיד מי שירצה לרזות פשוט יצרוך חיידקים "רזים"? את האפשרות הזו בודק פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן, העורך מחקר מקיף לגבי זיהוי מחלות לפני שהן פורצות: "אוכלוסיית החיידקים זה פקטור שלא לקחנו בחשבון עד עכשיו"
מערכת ice | 
הרזייה מתחילה במוח (צילום freepik)
האם בעתיד מי שירצה לרדת במשקל פשוט יוכל לקבל חיידקים מאנשים רזים? מחקר ישראלי שעורך פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן בודק בין היתר את האפשרות הזו, שעשויה לחולל מהפך בכל מה שחשבנו על דיאטות עד כה.
פרופ' סגל התראיין לתוכנית חסכון בערוץ 12 וסיפר כי במחקר נבדקו כבר למעלה מ-10,000 בני אדם, ומטרתו לזהות מחלות לפני שהן פורצות - במטרה להתערב ולמנוע אותן מראש. "הרעיון הוא שלפני שיש תסמינים למחלה, היא מופיעה בכל מיני רמות מולקולריות שלא נראות לעין", הסביר סגל, "ולכן ביצענו רשימה של מדידות הכי מקיפות שבוצעה אי פעם על קבוצת אנשים, החל ממדידות גנטיות, של אוכלוסיות החיידקים, של אלפי מולקולות בדם, של מערכת הלב, הכבד, השינה, תזונה וכו'. אנו למעשה מנסים לזהות סימנים שאנחנו רואים אותם אצל אנשים לפני שהמחלות מתפרצות, ויש לנו כבר לא מעט גילויים בהקשרים האלה".
אחד הגילויים המעניינים עליהם סיפר פרופ' סגל קשור לנטייה להשמנה ולסוכרת: "מצאנו קבוצה של חיידקים שכשיש להם מוטציות מסוימות, אז הן כנראה מייצרות חומרים מסוימים שיכולים לגרום לנטייה או להשמנה או לסכרת. זיהינו למעשה חיידקים שעם מוטציה מסוימת הם נמצאים אצל אנשים עם עודף משקל – לעומת כשאין להם את המוטציה, הם נמצאים אצל אנשים רזים. יכול להיות שלי ולך יש הבדל בחיידקי המעיים בצורה כזאת שאני אפיק יותר אנרגיה וקלוריות מאותו אוכל שאני ואת נאכל, ויכול להיות שאני מאותו אוכל אשמין יותר לעומתך".
על השאלה האם ניתן יהיה להעביר לאנשים שסובלים מעודף משקל, חיידקים של אנשים עם משקל בגבולות הנורמל, כדי יוכלו לרדת במשקל, השיב סגל: "טיפול נכון באוכלוסיית החיידקים, כלומר – החלפה לדעתנו של חיידקים שגורמים לנטייה להשמנה אצל אנשים עם עודף משקל, תוכל לסייע להם לרדת במשקל, וזאת תהיה אחת הדרכים הטיפוליות החדשות בעודף משקל וגם בהרבה אינדיקציות אחרות".
יחד עם זאת מסייג פרופ' סגל: "היינו רוצים לחשוב שזה יהיה כל כך פשוט, הייתי אומר שזה יהיה יותר מורכב מזה. בסוף גם מה שאנחנו אוכלים וגם הגנטיקה שלנו משפיעה, אבל גם אוכלוסיית החיידקים, שזה פקטור שלא לקחנו בחשבון עד עכשיו הוא מאוד דומיננטי ומשפיע – ולכן דרך לטפל בו תוכל מאוד לעזור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה