מדדים ומחקרים

עשירים חיים יותר? המחקר המטורף שסיפק תשובה מדהימה

אנשים עשירים יותר חיים 4 שנים יותר מאלה באזורים עניים יותר, כך חושף מחקר אריכות ימים חדש בספרד. כל הפרטים בפנים
מערכת ice | 
מיהו עשיר? (צילום pexels edit ice)
אומרים שכסף לא יכול לקנות אושר? אז אומרים. מחקר חדש פורץ דרך מספרד מצביע על כך שעושר יכול לקדם חיים ארוכים יותר. מדענים ממספר קבוצות באזור אפידמיולוגיה ובריאות הציבור (CIBERESP) של המרכז למחקר ביו-רפואי ברשת (CIBER-ISCIII) מדווחים כי אנשים עניים חיים בין שלוש לארבע שנים פחות מאשר אנשים עשירים יותר.
צוות נרחב של חוקרים מהמרכז הלאומי לאפידמיולוגיה של ISCIII, מכון המחקר הביוסניטרי של גרנדה, אוניברסיטת גרנדה ובית הספר האנדלוסי לבריאות הציבור שיתפו פעולה כדי לפתח את "שולחנות החיים" הראשונים אי פעם בספרד. תרשימים אלה מבוססים על רמות סוציו-אקונומיות, וסביר להניח שפריצת דרך זו תהיה שימושית מאוד בעתיד, אומרים מחברי המחקר. למשל, כאשר לומדים את שיעורי ההישרדות של מחלות שונות כמו סרטן.
לאחר ניתוח הקשר בין רמות סוציו-אקונומיות ותוחלת חיים, המחקר מצא שנשים וגברים המתגוררים באזורים העניים ביותר בספרד נוטים לחיות בין 3.2 ל-3.8 שנים פחות, בהתאמה, מאשר עמיתיהם האמידים יותר באזורים העשירים ביותר. יתרה מכך, חוקרים חישבו שנשים, בממוצע, חיות 5.6 שנים יותר מגברים (82.9 שנים לנשים, 77.3 שנים לגברים). לפי מחוז ספרד, תוחלת החיים נוטה להיות ארוכה יותר בצפון חצי האי ובערי המחוז, בהשוואה לאזורים כפריים.
מחברי המחקר העריכו תמותה מכל סיבה מ-35,960 ערכות המפקד בספרד שנאספו במהלך התקופה 2011-2013. מודלים של תמותה היו גם מרובדים לפי מין, קבוצת גיל ורמות סוציואקונומיות.
הצוות הגיע להבחנות סוציו-אקונומיות אלה באמצעות אינדקס שפותח על ידי האגודה הספרדית לאפידמיולוגיה. מדד זה כלל מידע שנלקח משישה מדדים עיקריים הקשורים בעיקר לתעסוקה והשכלה: אחוז עובדי כפיים (מועסקים ומובטלים כאחד), עובדים מזדמנים, אחוז אוכלוסייה ללא השכלה תיכונית ומגורים עיקריים ללא גישה לאינטרנט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה