מדדים ומחקרים

הסוף לסלט: שוק הירקות העולמי עומד בפני טלטלה

מחקר חדש שנערך בארצות הברית חשף כי שינוי האקלים מובילים להתפשטות של מזיקים קטלניים בשדות הירקות והדגן, דבר שעלול להוביל לפגיעה חמורה בכמות ובאיכות התבואה 

מערכת ice |  4
סלט (צילום השף הלבן)
שינויי האקלים וההתחממות הגלובלית משפיעים בצורה משמעותית על איכות וכמות התבואה החקלאית ברחבי העולם, כך לפי מחקר שנערך באוניברסיטת צפון קרוליינה סטייט.
לפי המחקר, הגידול שנפגע בצורה הקשה ביותר הוא הדגן - התירס, אחריו היא העגבנייה ובהמשך הרשימה עוד ירקות ופירות. "יש לנו ראיות מונחות נתונים לשאול ולענות על השאלה, 'איך הירקות יכולים לגבור על מזג האוויר?'", נכתב במחקר.
לפי המחקר, בעקבות המשבר החמור צפוי משבר סחורות משמעותי בארצות הברית ובהמשך גם בכל העולם. דבר שיוביל לעליית מחירים, ואף מסוגל להגיע למצב שבו פשוט לא יהיו ירקות על המדפים בשווקים ובסופרים.
אך לא רק מזג האוויר הוא הגורם להאטת גידול הירקות. במחקר צוין גם זן רעיל במיוחד של תולעת המכרסמת תירס וגידולי אדמה נוספים וירקות נוספים. לפי המחקר שבדק מה גרם להאצת הרבייה וההתפשטות של התולעת, נחשף כי החום הגבוה ברחבי ארצות הברית הוא הגורם למגמה המדאיגה. אורכו של "החרק הלילי" הוא עד סנטימטר והוא מסוגל לנוע למרחקים ארוכים.
 
הודות להתחממות הגלובלית, הוא מתפשט כעת צפונה עקב חורפים מתונים יותר - הופך לסיוט פוטנציאלי עבור חקלאים במקומות שהיו בעבר הלא רחוק יחסית קרים. היצור מתענג על שלל צמחי ירקות, החל מפולי סויה ועד פלפלים ואפילו כותנה. הנזק מתבטא כבר בעונת הקטיף הקרובה בנזקים של מיליארדי דולרים עבור החקלאים בארצות הברית.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שורפים שדות ומפעלי מזון
    הש.טניסטים המציאו הת 09/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזהמים מים ומתחילים לשווק ולהנדס תודעה על צריכת חלבון מחרקים. הכל במטרה לממש אגנדת סדר עולמי של הערב רב ולגרום לרעב ולשליטה מיסים עלו. אנשים הוזרקו ברעל וכעת הנדוס תודעה יחד עם זיהום שמיים ומים. כמה ריקולים בשנה האחרונה...כמה שריפות חקלאיות. תתעוררו.
    סגור
  • 2.
    הזויים
    פפפ 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנ רואה י שצדקו מה שאמרו שזה התכנון של התיקונים סדר עולמי חדש, לאט לאט לחסל את החקלאות והתבואה, ולעבור לאוכל סינטטי מעובד זה בתכנון שלהם ביל גייטס לחבריו, ראה אצל הרב אמנון יצחק סרטון זה מופיע שם, זה המטרה שלהם לחסל את האנושות, וזה בסדר העולמי החדש, זרע עמלק מתכנן לחסל את האנושות
    סגור
  • 1.
    לתשומת לב שר החקלאות
    ניב 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכן צריך לשמר לתחזק לעודד, את החקלאות בארצנו.
    סגור
  • אאא
    אא 09/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הירקות בארץ מלאים חומרי הדברה מסוכנים מאוד וגם הפירות יש קשר למחלות הסרטן לחומרי ההדברה המסוכנים גם העופות מלאכים בחומרים
    סגור