מדדים ומחקרים

מחקר חדש קובע: לשקר דווקא מחזק את הזוגיות

מחקר אקדמי חדש מסביר ששקרים מינוריים בנוגע לרכישות קטנות יכולים דווקא לסייע לזוגיות שלכם ולחזק אותה

מערכת ice |  5
חופשה זוגית (צילום freepik)
כולנו יודעים ששקרים במסגרת הזוגיות רחוקים מלהיות דבר בריא, אבל על פי מחקר חדש, מטעם קבוצת חוקרים מאוניברסיטת אינדיאנה, אוניברסיטת קונטיקט ואוניברסיטת דיוק, מסתמן כי שקרים בנוגע לרכישות קטנות שאתם עושים, כמו חבילה "צנועה" מאמזון, או משלוח אוכל מפנק, דווקא יגרמו לכם להשקיע יותר בבן או בת הזוג.
החוקרים מראים שכ-90% מהאנשים בזוגיות הסתירו לאחרונה רכישות מבני זוגם וזאת למרות שציינו שגם אם הם היו יודעים על כך – לא היה להם אכפת מכך. בעצם מדובר בפעולות דיי סטנדרטיות אך הן יכולות להשפיע לטובה על הקשר.
מחקרים קודמים כמובן התרכזו על שקרים גדולים ורציניים כמו אלו הקשורים בבגידות וטראומות ואלו כמובן נמצאו כמזיקים מאד עבור היחסים. במחקר זה החוקרים נקטו בגישה מעט שונה ובחרו להתרכז דווקא על פעולות יום יומיות והשפעתן.
 
התוצאות הראו ששקרים קטנים, כמו בנוגע לאכילה של משולש פיצה אחד יתר על המידה, או צפייה בפרק מהסדרה בלי בן הזוג, גרמו לתחושת אשמה קלה והביאו את אותו בן הזוג להשקיע יותר בזוגיות.
למשל, התנהגות זו התבטאה בהשקעה כספית גדולה יותר בפרטנר, תכנון מעמיק יותר של דייט ביום האהבה והסכמה לצפות בסרט האהוב על הצד השני, אפילו אם לא אוהבים אותו.
 
אחד החוקרים אף טען כי מדובר בממצא שיכול לסייע רבות לחברות המספקות את סוג השירות שאותו מסתיר אחד מבני הזוג. עם המידע הזה ביד יכול עסק לשאול את המשתמש שאלות מדויקות יותר ובכך הוא יקבל את המידע שיסייע לו לשרת יותר טוב את לקוחותיו וביכולתו יהיה לעזור להם להמשיך באותה ההתנהגות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מאמר שכל כולו לעג לרש (ל"ת)
    רק.פ. 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שקרים בחיי הנישואין
    הציוני 08/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאלה,קטנה: האם סקס נסתר/ סטדי/ / מאחורי גבו של הגבר הנאמן- גם "בריא לזוגיות"? לדעתי זה כמו לשפוך מיי ביוב בכמות לא גדולה לחבית יין משובח.... הייתם שותים את היין הזה בשקיקה ובעונג???
    סגור
  • 3.
    כתבה מטופשת (ל"ת)
    שירה 08/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    לא צריך להתרגל לשקר בשביל לפנק
    צחי 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דרך מעוותת לשימור זוגיות
    סגור
  • 1.
    המחקר רומז שבגידות פה ושם גם כדאי להסתיר אם רוצים לשמור
    נטלי 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    על הזוגיות, אז כדאי להסתיר את הבגידות.
    סגור