מדדים ומחקרים

עכבישים ופרפרים נדירים נמכרים ברשת באלפי דולרים

באיביי ואמזון אפשר למצוא הכל? תתפלאו עד כמה. מחקר חדש שנערך באוניברסיטת קורנל בארה"ב מצא באתרים הפופולריים חרקים ועכבישים נדירים בסכנת הכחדה שמכירתם לא חוקית

מערכת ice | 
פרפר זנב סנונית הדור (צילום אילן גרין סויסה)

באיביי ובאמזון אפשר למצוא כמעט כל דבר, אבל ה"סחורה" הזאת שמוצעת בשני האתרים עשויה להפתיע גם קונים ותיקים. על פי מחקר שבוצע באוניברסיטת קורנל בארה"ב, גם חרקים ועכבישים נדירים בסכנת הכחדה, כולל טרנטולות, נמכרים באיביי ובאמזון, על אף שלא חוקי למכור אותם. הסיבה לפירצה היא ככל הנראה פיקוח לא הולם באינטרנט.

ג'ון לוסי, המחבר הראשי של המחקר ופרופסור לאנטומולוגיה בקורנל, אומר שהמחקר התחיל כפרויקט שימור חרקים בקורס ביולוגיה. צוות המחקר סקרו את הרשת כדי לחפש אם יש חרקים ועכבישים נדירים ובסכנת הכחדה למכירה. הם מצאו שככל שהחיות האלה יותר נדירות, ערכן לאספנים עולה לאספנים והמסחר בהם גדל.
 


בין ה"פריטים" למכירה, החוקרים מצאו טרנטולה נדירה ביותר שהוצעה למכירה ב 232$, חיפושית קפריסאית ששוויה 1,100$ באיביי ופרפר נדיר עולה באמזון כ-100$. החרק היקר ביותר שעמד למכירה היה פרפר נדיר במיוחד שמחירו באיביי כ-3,800$.
 


חואן פבלו ג'ורדן, דוקטורנט במחלקה לאקולוגיה וביולוגיה אבולוציונית נדהם מהממצאים: "זה מדהים באיזו קלות נמכרים מינים בסכנת הכחדה באופן גלוי באינטרנט, והשאננות של פלטפורמות המכירה שבעצם תומכות בסחר של מינים בסיכון המוגנים על ידי החוק".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה