מדדים ומחקרים

התגלתה התרופה לעיוורון? לא תאמינו מניין מגיע השתל החדש

שתל חלבון שמקורו בעור של חזיר יכול לשחזר את הראייה של אדם עיוור, כך על פי מחקר חדש. חוקרים מצאו שאף אחד מהאנשים שעברו את הניתוח עדיין לא התמודד עם עיוורון שנתיים לאחר מכן. יתרה מכך, שלושה אנשים שהיו עיוורים קיבלו בסופו של דבר ראייה של 20:20 לאחר ההליך פורץ הדרך
מערכת ice |  6
עיוור (צילום Getty images Israel)
שתל חלבון שמקורו בעור של חזיר יכול לשחזר את הראייה של אדם עיוור, כך על פי מחקר חדש. חוקרים מצאו שאף אחד מהאנשים שעברו את הניתוח עדיין לא התמודד עם עיוורון שנתיים לאחר מכן. יתרה מכך, שלושה אנשים שהיו עיוורים קיבלו בסופו של דבר ראייה של 20:20 לאחר ההליך פורץ הדרך.
השתל, העשוי מחלבון קולגן מעור חזיר, דומה לקרנית האנושית - השכבה השקופה החיצונית ביותר של העין. קרניות פגומות גורמות לעיוורון אצל יותר מ-12 מיליון אנשים ברחבי העולם. בדרך כלל, רופאים יכולים לשחזר את הראייה של חולים רק על ידי ביצוע השתלת קרנית אנושית מתורם. עם זאת, רק אחד מכל 70 אנשים הזקוקים להשתלת קרנית יכול לקבל כזו.
החוקרים אומרים שההשתלה הזו מסוגלת לייצור המוני ויש לה חיי מדף של שנתיים, בעוד שקרניות שנתרמו על ידי בני אדם חייבות להגיע לחולים תוך שבועיים. הטכנולוגיה החדשה יכולה לעזור לאנשים במדינות עניות יותר שבהן השתלות קרנית אנושיות נדירות במיוחד.
לצורך המחקר, צוות משבדיה גייס 14 אנשים עיוורים ושישה אנשים בעלי ראייה חלקית מהודו ואיראן. המשתתפים סבלו מהמחלה קרטוקונוס, שבה הקרנית הופכת כל כך דקה שהיא עלולה להוביל לעיוורון.
חברי המחקר מצאו שאף אחד מ-14 המשתתפים שהיה עיוור לפני הניתוח נשאר עיוור לאחר מכן. שלושה מהמשתתפים ההודיים שהיו עיוורים קיבלו ראייה מושלמת לאחר ההשתלה. איש לא דיווח על סיבוכים במהלך הניתוח או לאחר מעקב של שנתיים.
 
המטרה העיקרית של המחקר הייתה לבדוק אם השתל בטוח לשימוש. הצוות מציין שהיעילות של ההשתלה הייתה מדהימה. כדי לעשות זאת, הצוות השתמש במולקולות קולגן שהגיעו מעור חזיר שטוהרו מאוד ויוצרו בתנאים מחמירים לשימוש אנושי. עור החזיר אינו זהה לסוג שבו משתמשת תעשיית הבשר, מה שהופך אותו לקל לגישה ומשתלם מבחינה כלכלית.
כאשר החוקרים בנו את השתל, הם ייצבו את מולקולות הקולגן הרופפות כדי ליצור חומר חזק ושקוף שיכול לעמוד בטיפול והשתלה בעין. ניסוי קליני גדול יותר חייב להתקיים לפני שמדענים יוכלו להכריז שהוא בטוח ויעיל מספיק כדי להתגלגל בבתי חולים.
 

תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לכהוד האידיוט שכתב את המאמר
    אלף 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר רק במחלה שנקרטתצקרטןקונוס וזה קורה בקאנית שזאת העדשה החיצונית של העין. בקטע שמול האידון נוצרת תלולית של תאים שמעוותת את האור הנכנס לעין. ואז הטיופןל המדובר. אז לפנימהדרמות ונחרטוט תבדקו כמה שטויות אתם מפרסמים
    סגור
  • 5.
    אני בן 71 וסובל מקרטוקונוס האם יש סיכוי לראיה 20:20 ?
    צדוק 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד להפתעה ומצאו פיתרון לחזירים בחיפה...
    סגור
  • 4.
    וואו בשורה משמחת, הלוואי ויתגלו עוד הרבה רפואות למחלות! (ל"ת)
    יש תקווה!!! 08/2022/13
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 3.
    עיוורון
    אזרחית גמלאית 08/2022/13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הלואי והיה אפשר להציל אנשים עיוורים.בהצלחה
    סגור
  • 2.
    סוף כל סוף משהו טוב לשם שינוי
    יפתח 08/2022/13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לצד כל החדשות הגרועות כמו הקטל בכבישים והתחזקותו של נתניהו והימין הקיצוני בכל זאת יש קצת תיקווה ואור. המדע והרפואה שיחזיר את הראייה לעיוורים ולקויי ראייה
    סגור
  • 1.
    גם אם העוורון.....
    שיר 08/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם אם העוורון חלקי ?
    סגור