מדדים ומחקרים

דירוג תחנות הרדיו: הלהקה שכבשה את הפסגה

אירוע קבוע הכתיב השבוע את זהותה של הלהקה המושמעת ביותר ברדיו הישראלי, בעוד שאליעד נחום ורותם כהן כובשים את צמרת השירים המושמעים עם החדשים שלהם
יאיר מור | 
השירים והאמנים המובילים ברדיו (צילום unsplash)
שומעים שאין ברירה: להקת הקאברים הווקאליים לשירים חסידיים "אקא פלה" כבשה שוב את המקום הראשון ברשימת האמנים הבינלאומיים המושמעים ביותר בתחנות הרדיו הישראליות בשבוע החולף – למרות שהיא הושמעה בחמש תחנות בלבד מתוך כ-20 שאחריהן עוקבת חברת המחקר MediaForest, המספקת שירותי הפצת תכנים מוזיקליים, ניטור, הקלטה ואנליטיקה של שידורים, הפקת דוחות ומצעדי השמעות, תמלול אוטומטי של מדיה משודרת, מחקרי מדיה עבור תעשיות המוסיקה והפרסום בארץ ובעולם.
הסיבה לכך, עבור מי ששכח את שיעורי ההיסטוריה בבית הספר, היא שיום ראשון שעבר היה צום י"ז בתמוז (שאוחר מיום שבת, שבו אסור לצום), הפותח את בין המצרים, שלושת השבועות בין פריצת המצור על ירושלים בשנת 70 לספירה (או בתאריכים עבריים: ג' אלפים תת"ל) לחורבן הבית השני ב-ט' באב באותה שנה. בתקופה זו נהוגים מנהגי אבלות, וביניהם אי האזנה למוסיקה עם כלי נגינה. לכן, בתקופה הזו מושמעים בתחנות דתיות ובתוכניות דתיות במספר תחנות אחרות אך ורק שירים של הרכבים המבוססים על ביצועים ווקאליים. אקא פלה היא אחת הלהקות המרכזיות בתחום, ולכן היא מושמעת כמעט ללא הפסקה בתקופה הזו, מה שמביא אותה לנתון מרשים של 186 השמעות בשבוע אחד ב-5 תחנות – ממוצע של יותר מ-5 השמעות בכל תחנה בכל יום.
במקום השני נמצאת דואה ליפה; אחריה ביונסה; במקום הרביעי קלווין האריס; ובמקום החמישי תיקו בין אד שירן והארי סטיילס.
האמנים הישראלים המובילים בשבוע הזה היו איל גולן, עדן בן זקן, שרית חדד, עומר אדם ועדן חסון.
השיר המושמע ביותר היה "היפה של השכונה" החדש של אליעד נחום; במקום השני תמיר גרינברג עם "Into the Night" ("אל תוך הלילה"); במקום השלישי רותם כהן עם "צ'ילה קולומביה"; במקום הרביעי "מה איתי" של עדן בן זקן; ובמקום החמישי מארינה מקסימיליאן ואיתי גלו בשיתוף הפעולה "עולה על שולחנות".
"Break My Soul" של ביונסה ממשיך להוביל את טבלת ההשמעות בקרב השירים הלועזיים; אחריו "Glimpse of Us" של ג'וג'י; במקומות השלישי והרביעי הארי סטיילס עם "As It Was, ו"Late Night Talking"; ובמקום החמישי קאמבק מפתיע לרמיקס של "Cold Heart" בביצוע אלטון ג'ון ודואה ליפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה