מדדים ומחקרים

ענקיות הטכנולוגיה הסיניות צוללות, מה הוביל לירידה בוול סטריט?

לאחר תקופה של עליות חדות בעקבות שינוי המגמה של הממשל הסיני כלפי חברות הסחר האלקטרוני, ענקיות הטכנולוגיה מהמדינה יורדות עם נעילת המסחר בוול סטריט
מערכת ice | 
מניית עליבאבא קרסה (צילום vecteezy, יוטיוב/ TAUVOD)
המסחר בבורסות וול סטריט ננעל אתמול (רביעי) בעליות, כאשר מדד S&P500 עלה בשיעור של 0.37%, מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.24%, ומדד הנאסד"ק עלה ב-0.4%.
העלייה הקלה במדדים מוסברת בעקבות פרסום פרוטוקול של ישיבת הבנק הפדרלי והאיתות לקראת עלייה נוספת בריבית במלחמה עם האינפלציה הגואה בארה"ב. בפעם הקודמת, לאחר העלייה בשווקים לאחר עליית הריבית, חלו ירידות חדות בגלל הכוח השני של האטה בכלכלת ארה"ב עם עליית הריבית. הפעם השווקים נשארו מאוזנים והראו עלייה קלה בלבד.

במדד נאסד"ק 100 התפתחה מגמת ירידה נוספת של ענקיות הטכנולוגיה הסיניות וזאת לאחר תקופה בה הראו גם עליות מפתיעות וזינוקים גבוהים. מניית פינדואודואו - אחת מחברות האינטרנט הגדולות בעולם סגרה את המסחר עם ירידה של 7.4% לשער של 61.69 דולר. גם ענקית הסחר האלקטרוני JD.com רשמה ירידה של 4.59% לשער של 61.76 דולר. שתי החברות הסיניות הובילו את מדד המניות היורדות בנאסד"ק 100. יש לציין כי גם מניית ביידו (Baidu) תאגיד הטכנולוגיה עם אתר החיפוש הסיני רשמה ירידה של 3.27% לשער של 149.20 דולר.
מה הסיבה לירידות המפתיעות? אם בתחילה החברות עלו בעקבות שינויי המגמה בסין לקראת רפורמה חיובית בכל הקשור לגישת הממשל לסחר האלקטרוני, הרי שהקורונה שמאותת שוב בסין עצרה את הכול. על פי הדיווחים, בסין החלו במגבלות חדשות ברחבי המדינה בעקבות עלייה במקרי הקורונה במדינה, וזאת לאור המדיניות הקשיחה של הממשל לבלום כל התפרצות נוספות של הוירוס.
הירידה של פינדואודואו, כאמור, השפיעה על כלל שרשרת החברות הסיניות בענף, וגם מניית עלי באבא רושמת ירידה של 0.84%, וגם חברת המשחקים המקוונים הסינית NetEase רשמה ירידה של 3.35%. 

מניית פינדואודואו מתחילת השנה. ירידה בוול סטריט לאחר עליות מרשימות. צילום מסף יאהו
מניות הטכנולוגיה האמריקאיות רשמו שינויים קלים בלבד: חברת זום עם ירידה של 2.79%, נטפליקס ירדה ב-0.98%, וטסלה ירדה ב-0.57%. מניית אמזון רשמה עלייה של 0.73%, מטא של פייסבוק עם עלייה בשיעור של 0.94% ואפל עלתה ב-0.96%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה