מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: מהפך בצמרת, באפט חוזר לחמישייה

שבוע מטלטל בכלכלה העולמית ובצמרת דירוג עשירי העולם: ברנאר ארנו יורד למקום השלישי והאורקל מאומהה חוזר לחמישייה הראשונה אחרי שבוע אחד בלבד שבו הוא נעדר
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום מתוך עמוד הפייסבוק Warren Buffett Investing)
דירוג עשירי העולם המבוסס על נתוני המגזין הכלכלי הבינלאומי "פורבס": אילון מאסק  עדיין האיש העשיר ביותר שקיים על הכדור, מנכ"ל ומייסד טסלה וחברת החלל SpaceX רשם בשבוע האחרון עלייה בשווי הנכסים שבבעלותו והכניס כ-19.4 מיליארד דולר, כעת הוא מוערך בסכום של 229.4 מיליארד דולר. 
השבוע, אילון מאסק היה חלק פעיל במלחמה שמתנהלת בימים אלו באירופה בין רוסיה לאוקראינה. מנהל סוכנות החלל הרוסית רוֹסְקוֹסְמוֹס, דמיטרי רוֹגוֹזין, העלה לטוויטר שרשור ציוצים שבהם טען, בין היתר,  ש"אנשי העסקים שלכם (של האמריקאים) זיהמו את החלל בפסולת" – רמיזה לעבר אילון מאסק, שחברת SpaceX שלו שיגרה בשנים האחרונות אלפי לוויינים, והתעלמות מכך שרוסיה עצמה ביצעה לאחרונה מספר ניסויים במסגרתם פוצצה לוויינים ישנים והפכה אותם לענני חלקיקים קטלניים; וטען שהדבר היחיד שמונע מהתחנה להתנגש בכל אותה "פסולת חלל" הוא מנועים רוסים.

בהמשך, סגן ראש הממשלה ושר השינוי הדיגיטלי באוקראינה, מיכאיל פדורוב פנה לאילון מאסק באמצעות המדיום האהוב עליו – טוויטר. "בזמן שאתה מנסה ליישב את מאדים, רוסיה מנסה לכבוש את אוקראינה! בזמן שהטילים שלך נוחתים בשלום מהחלל, טילים רוסיים תוקפים את אזרחי אוקראינה!", כתב פדורוב, ככל הנראה באוקראינית עם תרגום גוגל, שכן התחביר והמלים בסטטוס לא הכי הגיוניות. "אנחנו מבקשים ממך לספק לאוקראינה תחנות Starlink ולקרוא לרוסים שכל מי ששפוי - יתמוך באוקראינה", הוא התחנן.
בתגובה כתב מאסק בחצות וחצי לפי שעון ישראל: "שירות Starlink פעיל כעת באוקראינה. נקודות גישה נוספות בדרך". הוא לא פירט מתי ואיך יגיעו צלחות הלוויין היקרות להחריד שלו למדינה, וגם לא אם המקומיים יקבלו הנחה כלשהי כסוג של סיוע במצב הנוכחי.
 
אחרי שבועות ארוכים שהמיליארדר הצרפתי ברנאר ארנו, מייסד LVMH, היה במקום השני, השבוע היה מהפך וג'ף בזוס, מייסד אמזון ומייסד ומנכ"ל חברת החלל בלו אוריג'ין, עלה למקום השני. בשבוע האחרון בזוס הכניס כ-2.8 מיליארד דולר וכעת הוא במקום השני כשהוא מוערך ב-173.8 מיליארד דולר, ארנו לעומת זאת, איבד במהלך השבוע האחרון כ-8.8 מיליארד דולר והוא במקום השלישי עם הון המוערך ב-165.4 מיליארד דולר.
במקום הרביעי, מייסד מיקרוסופט ביל גייטס שהכניס השבוע הון ונכסים בשווי של 4.6 מיליארד דולר והוא מוערך ב-131.1 מיליארד דולר. במקום החמישי, מהפך, וורן באפט, מנכ"ל בית ההשקעות ברקשייר הת'אוואי שחוזר לחמישייה לאחר שבוע אחד בלבד שבו לא היה ובכך עקף את מייסד גוגל, לארי פייג' שירד למקום השישי. באפט מוערך בהון של 118.3 מיליארד דולר.
 
האישה העשירה בעולם, יורשת לוריאל, פרנסואה בטנקור מאיירס ירד למקום ה-13 בעולם לאחר שאיבדה מהונה כ-600 מיליון דולר והיא מוערכת ב-77.1 מיליארד דולר. הישראלי העשיר בעולם הוא  אייל עופר שרשם ירידה קלה בהון של כ-200 מיליון דולר וכעת הוא מוערך ב-15.5 מיליארד דולר ונמצא במקום ה-125 בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה