מדדים ומחקרים

הקריפטו היומי: האם סוף סוף יצאנו מהמשבר?

המטבעות הדיגיטליים עלו גם היום בשיעורים זהירים אך בטוחים, ורובם רשמו את הערכים הגבוהים ביותר שלהם מאז ה"צניחה הרוסית" של לפני שבועיים. מי המטבע שמתקשה להתאושש? ומה חשבו המומחים
מערכת ice | 
עליות בקריפטו (צילום pngwing)
שוק הקריפטו המשיך לעלות במהלך השבת, אמנם בשיעורים מתונים יחסית, אך זה הספיק כדי להביא את המטבעות חזרה לשערים שלא ראינו כבר כשבועיים, מאז הצניחה שנגרמה על ידי הודעת רוסיה כי תאסור כל פעילות קריפטו במדינה.
ביטקוין, המטבע הגדול ביותר, עלה בשיעור יומי של 2.5%, שהביא אותו לעלייה שבועית של 9.3% ולערכים של 41,327 דולר למטבע ו-783 מיליארד דולר שווי שוק.
את'ריום, המטבע השני בגודלו, עלה בשיעור יומי של 1.8% בלבד, אך בטווח השבועי הוא זינק ב-17.5% למחיר של כמעט 3,000 דולר למטבע ושווי שוק של 358 מייארד דולר.
ביננס קוין זינק בשיעור גבוה יחסית של 5.3% - אחת העליות החדות בטבלה – והגיע למחיר של 412 דולר למטבע ושווי שוק של כמעט 70 מיליארד דולר. עם זאת, שיעור העלייה השבועי שלו הוא אחד הנמוכים בטבלה – 6.6% - והוא עדיין רחוק מהמקום השלישי בטבלה הכוללת את המטבע צמוד-הדולר Tether, ששווי השוק שלו קרוב ל-80 מיליארד דולר.

קרדאנו עלה בשיעור יומי של 1.1% בלבד ושיעור שבועי של 6% בלבד, למחיר של 1.12 דולר למטבע ושווי שוק של כ-35.7 מיליארד דולר.
סולאנה הוא השיאן השבועי, עם נסיקה של 23.8% מאז מוצ"ש שעבר, אם כי היום הוא הסתפק בעלייה של 3% בלבד, למחיר של 113 דולר למטבע ושווי שוק של 35.5 מיליארד דולר, כשהוא מזנב בקרדאנו ומאיים לעבור אותו שוב.
בתחתית העשירייה אירע בימים האחרונים מהפך קטן, כאשר פולקה-דוט עקף את טרה. הראשון רשם היום עלייה של 5.7% לעומת 5.5% לאחרון, ובטווח השבועי עומדת העלייה של הראשון על כמעט 16%, לעומת 9% בלבד לשני. למרות זאת, עם שווי שוק של 22.9 ו-22.1 מיליארד דולר בקירוב, הקרב ביניהם עדיין צמוד למדי.
ובמקום ה-11 עדיין נמצא דוג'קוין, שרשם את העלייה המתונה ביותר בשבוע האחרון – 3.2% בלבד, מתוכם 2% היום, למחיר של מעט יותר מ-14.5 סנט למטבע ושווי שוק של קרוב ל-19.5 מיליארד דולר.
אבי סלמה מנכ"ל הנציגות הישראלית של Hyposwiss: "במבט אחורנית ניתן לראות כי שוויו של הביטקוין נשק ל39K$ דולרים באותה התקופה (פברואר 2021) ואילו שנה לפני כן (2020)  באותה התקופה עמד על שווי של 9771 $ מה שמראה כי התנודתיות קיימת באופן שוטף ואף מאז תחילת המסחר במטבע לפני מעל לעשור. עוד מוסיף סלמה: "נוכחנו לראות התנגדויות למסחר ולכריית מטבעות קריפטוגרפיים בין אם זה מצד הבנק המרכזי ברוסיה והתנגדויות נחרצות מצד סין וזאת בשל חשש לפגיעה ביציבות הפיננסית במדינה אך כפי שנראה מדינות, חברות מסחריות ומשקיעים מבינים כי קיימים  21 מיליון מטבעות ומי שלא יקפוץ לקרון בעודו נוסע יישאר מחוץ לרכבת ההרים".
שי דתיקה מייסד ומנכ"ל חברת המסחר בנכסים דיגיטליים INX מבהיר: "הביטקוין מבסס את עצמו כאחד מהמטבעות החזקים ונכס השקעה בתיקי השקעות של גופים מנהלים, שבירת שיאים או ירידה בערך לא צריכים להיות מרכז השיח. אם בעבר דובר על מחסומים פסיכולוגים בשווי השוק של הביטקוין, נדמה כי אלו נעלמו כלא היו. תחום המטבעות הדיגיטליים, מקבל הכרה של הרגולטורים השונים בעולם ומקבל הגדרות ברורות של מה מותר ומה אסור. אנו רואים כי הרגולטורים מגדירים טוקנים שהם מטבעות לעומת טוקנים שהם ני"ע ונגזרים על אלו ואלו. אין ספק כי העולם הפיננסי כולו, כפי שאנו מכירים היום, יעבור בשנים הקרובות להיסחר על הבלוקצ'יין".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה