מדדים ומחקרים

עסקאות ב-5.1 טריליון דולר: שנת 2021 שוברת שיאים

דוח העסקאות השנתי של PwC: שיא כל הזמנים בהיקף העסקאות הגלובלי המוערך ב-5.1 טריליון דולר, עלייה של 57% בשיעור העסקאות העולמי ועלייה של 24% בהיקפי העסקאות העולמיות מ-2022 ל-2021
מערכת ice | 
מניות (צילום pexels)
קרנות פרייבט אקוויטי סיימו את 2021 עם סכום שיא זמין להשקעות, בהיקף של 2.3 טריליון דולר, 14% גבוה יותר מתחילת השנה – קיבלו חיזוק ורוח גבית מגיוסי שיא והבנה שיש עוד הרבה הון זמין למיזוגים ורכישות שיגיעו ב-2022.
לאחר שנרשם שיא בכמות והיקף העסקאות בשנת 2021, צפי עסקאות נוספות בעתיד, זמינות ההון, והביקוש האינטנסיבי המתמשך לנכסים דיגיטליים ונכסים מונחי נתונים, PwC צופה שתהיה שנה נוספת עמוסה במיזוגים ורכישות בשנת 2022, זאת על פי דוח העסקאות השנתי הגלובלי של הפירמה.

2021 הייתה שנת שיא למיזוגים ורכישות הן בנפח והן בשווי. מספר העסקאות המוכרזות עלה מעל ל-62,000 ברחבי העולם בשנת 2021, עלייה חסרת תקדים של 24% לעומת 2020. ערכי העסקאות שנחשפו לציבור הגיעו לשיא כל הזמנים של 5.1 טריליון דולר – כולל 130 מגה עסקאות של 5 מיליארד דולר או יותר – עלייה של 57% אחוז יותר בסכום העסקאות משנת 2020 וניפוץ השיא הקודם שעמד על 4.2 טריליון דולר בשנת 2007.
מיזוגים ורכישות בכל הענפים
בצד התאגידי, הפירמה מצפה שהמעבר האסטרטגי למודלים עסקיים דיגיטליים וחדשניים ימשיכו לתמרץ חברות לבצע עסקאות של מיזוגים ורכישות. לאור תנאי השוק שדורשים הפעם תפיסה שונה של יצירת ערך, סביר להניח שמנכ"לים יתמקדו גם במימושים, שכן הם יאלצו לאזן מחדש את התיקים שלהם לטובת צמיחה ורווחיות בטווח הארוך. היבטים סביבתיים, חברתיים וממשל תאגידי (ESG) ישפיעו יותר ויותר על אסטרטגיות מיזוגים ורכישות במהלך 2022.
מגמות אלו צפויות להתבטא במספר מגזרים משמעותיים:
שוק הצרכנות: העדפות צרכנים ימשיכו להוות זרז למיזוגים ורכישות גם בשנת 2022, חברות חברות וקרנות PE יסדרו מחדש את תיקי ההשקעות שלהם כדי לנצל מגמות שונות של "צרכנות מודעת" היוצרת ביקוש למוצרים ושירותים חדשים ובתוך כך למודלים עסקיים חדשים לחלוטין.
אנרגיה שירותים ומשאבים (EU&R): אחריות תאגידית (ESG) הפכה לגורם שמניע אסטרטגיות בכל ענפי התעשייה. עסקאות מיזוגים ורכישות ישמשו חברות לחיפוש הזדמנויות ליצירת ערך בתחומי ה-ESG כגון: אנרגיה מתחדשת, לכידת פחמן, אחסון סוללות, שימוש במימן וטכנולוגיות נקיות אחרות.
שירותים פיננסיים: התחרות על היתרון האסטרטגי בשוק תמשיך להניע מיזוגים ורכישות, כאשר המוטיבציה היא בעיקר לבצע עסקאות בתחום הטכנולוגיה והחדשנות. נכסים שיהיו נתונים במצוקה במגזרי הבנקאות והביטוח עלולים להוביל לגל של עסקאות גם כן.
בריאות: חברות הפארמה שואפות לייעל את תיקי ההשקעות שלהן ולהוביל לצמיחה באמצעות עסקאות שמספקות גישה לטכנולוגיות חדשות כמו mRNA וריפוי גנטי. כמו כן, בשירותי הבריאות, משקיעים מוצאים עניין רב בפלטפורמות טיפול מיוחדות, שירותי טיפול מיוחדים, וחברות שמספקות נתונים וניתוחים מעניינים.
ייצור תעשייתי וענף הרכב: עסקאות שמאיצות טרנספורמציה דיגיטלית כגון רכבים אוטונומיים וחשמליים, סוללות וטכנולוגיות טעינה, ייצור מקורות אנרגיה לא מאובנים – כל אלה יביאו עניין רב ויעודדו עסקאות מיזוגים ורכישות.
טכנולוגיה, מדיה וענף הטלקומוניקציה: לאור המגמה של חברות מסורתיות המתמודדות עם טכנולוגיות חדשות שנכנסות במהירות לתעשייה, נמשיך לראות תעשיות מסורתיות שמבקשות לרבות טכנולוגיות ויכולות דיגיטליות כדי לאפשר יתרון ותחרות בענף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה