מדדים ומחקרים

האם עסקאות האונליין בחגי הקניות יחצו את טריליון דולר?

על פי התחזית של סיילספורס, מכירות אונליין בחגי הקניות צפויות לשבור שיא של 1.2 טריליון דולר ברחבי העולם ולצמוח ב-7% לעומת אשתקד. באילו מוצרים העלייה הגדולה ביותר ואילו מוצרים כבר לא אטרקציה?

מערכת ice | 
כרטיסי אשראי (צילום pixabay)
סיילספורס, המובילה העולמית ב- CRM בעולם ובישראל, מציגה תובנות ותחזיות לקראת עונת הקניות המתקרבת ובאה. על פי הנתונים שהחברה מפרסמת, מכירות האונליין ברחבי העולם צפויות לצמוח ב -7% משנה לשנה בחודשים נובמבר-דצמבר וזאת לאחר עונת הקניות ההיסטורית שהייתה אשתקד. כמו כן, הם צופים כי סך המכירות המקוונות צפויות לשבור שיא של 1.2 טריליון דולר ברחבי העולם ולהגיע ל-259 מיליארד דולר רק בארה"ב.
על מנת להבין טוב יותר מה צפוי להיות בעונת הקניות הקרובה, צריך לבחון את ממצאי מדד הקניות של סיילספורס מהרבעון השלישי של השנה (Q3). ברבעון בשלישי הייתה עלייה בהכנסות הגלובאליות מקניות מקוונות של 11% משנה לשנה לעומת הרבעון השני, בו הייתה עלייה רק של 3%. בנוסף, מהדוח עולה כי הייתה עלייה של 5% בהזמנות הגלובאליות דרך פלטפורמות המובייל, לעומת 0% ברבעון השני. עוד עולה מדוח מדד הקניות של הרבעון השני, כי ברמה עולמית, הייתה גם עלייה של הסכום הממוצע שהצרכן הוציא בביקורו באתר מ-2.50 דולר ברבעון השלישי של 2020, ל-2.80 דולר ברבעון השלישי השנה.
מהדוח של סיילספורס עולה גם כי הקטגוריות עם העלייה הגדולה ביותר ברבעון השלישי (לעומת הרבעון השני) השנה היו ריהוט לבית (59%), תיקים ומזוודות (37%) ותיקי יוקרה (30%), לעומתם הקטגוריות עם הירידה הכי גדולה היו מוצרי טיפוח ושיער (-36%), מוצרי מזון (-21%), מוצרי איפור (-19%).
יתרה מכך, סיילספורס מדווחת כי קמעונאים בארה"ב צפויים להתמודד עם עלות של 223 דולר מיליארד נוספים על סחורה שנמכרת וזאת בשל יכולות ייצור, עלויות לוגיסטיות ומחסור בכוח עבודה. בנוסף, סיילספורס צופה כי המחירים לצרכן באתרים המקוונים יעלו בכ-20%, למרות שצפויות פחות הזמנות (-2%  בעולם ו- -4% בארה"ב) בתקופת הקניות.
לעומת שנה שעברה בה היו עיכובים במשלוחים, השנה, זמינות המוצרים תהיה הבעיה העיקרית בהזמנות אונליין. צווארי בקבוק בנמלים ועלויות מרקיעות שחקים של מכולות, הם שניים מהבעיות המרכזיות בחגי הקניות המתקרבים ועלולים לגרום לבעיות בזמינות המוצרים. בסך הכל, סיילספורס צופה ירידה של 94% בחבילות הנמצאות בסיכון לעיכובים- או 40 מיליון חבילות ברחבי העולם, לעומת 700 מיליון דולר בשנה שעברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה