מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: לארי אליסון עוזב את החמישייה הראשונה

אחרי שבוע דרמטי במיוחד, מייסד אורקל וחבר דירקטוריון טסלה, לארי אליסון, שוב מאבד את החמישייה הראשונה לאחר שבועיים בלבד. מאסק איבד 8 מיליארד דולר ובזוס איבד 11.5 מיליארד דולר | דירוג עשירי העולם
מערכת ice | 
לארי אליסון, אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ לארי אליסון, אילון מאסק)
דירוג עשירי העולם על פי נתוני המגזין הבינלאומי "פורבס": האיש העשיר בעולם הוא אילון מאסק, הבעלים של חברת הרכבים החשמליים "טסלה" וחברת החלל "SpaceX", השבוע מאסק איבד מהונו כ-8 מיליארד דולר וכעת הוא מוערך ב-264 מיליארד דולר.
השבוע, פורסמה פרסומת בעמוד ב"ניו יורק טיימס" של יום ראשון כוונה למערכת "נהיגה עצמית מלאה" של טסלה, וכינתה אותה "התוכנה הגרועה ביותר שנמכרה אי פעם על ידי חברת Fortune 500" והציעה 10,000 דולר, אותו המחיר כמו התוכנה עצמה, לאדם הראשון שיוכל למנות "מוצר מסחרי נוסף מחברת Fortune 500 שיש לו תקלה קריטית כל 8 דקות". המודעה מומנה על ידי פרויקט השחר, ארגון שהוקם לאחרונה שמטרתו לאסור תוכנות לא בטוחות ממערכות קריטיות לבטיחות שאליהן יכולים לפרוץ האקרים עם רקע צבאי, כחלק ממסע פרסום להסרת תוכנות הנהיגה העצמית המלאה של טסלה (FSD) מהכבישים עד שיהיו לו "פי 1,000 פחות תקלות קריטיות".
טסלה ספגה מכה נוספת וקשה במיוחד, מומחה הרכב בראד טמפלטון מכסח בביקורת את הנהיגה העצמית המלאה של טסלה עם ציון נכשל. בין הסיבות שפירט בסרטון ארוך למדי, ניתן למצוא את התנהגות הכביש של הרכב בדרך משובשת ועוד.
טסלה על טייס אוטומטי הרגה שני אנשים בתאונה דרכים, האם הנהג אשם בהריגה? ב-29 בדצמבר 2019, מכונית הונדה סיוויק עצרה עד לצומת שדרות ארטסיה ושדרת ורמונט בגרדנה. זה היה קצת אחרי חצות, הרמזור היה ירוק. כשהמכונית התקדמה דרך הצומת, טסלה מודל S שנת 2016 על טייס אוטומטי יצאה מכביש מהיר, עברה באור אדום והתנגשה בסיוויק. והנוכחים בסיוויק נהרגו באופן מידי.
בנוסף פורסם כי מאסק שיתף פעולה עם ישראלים. צוות התכנית של לווייני SATLLA מאוניברסיטת אריאל, שיגרו שני לוויינים זעירים לחלל בשבוע שעבר באמצעות טיל של חברת SpaceX השייכת לאיש העשיר בעולם אילון מאסק. השיגור שודר בשידור חי וכלל הסברים על הלוויינים ומשימותיהם. בנוסף, חברת SpaceX שידרה בשידור חי את שיגור הלוויינים ממצלמה שמוקמה על טיל השיגור.
 
במקום השני, ברנאר ארנו, מייסד תאגיד LVMH, רשם עלייה של 4.7 מיליארד דולר בשוויו וכעת הוא מוערך ב-192.5 מיליארד דולר. במקום השלישי , ג'ף בזוס, מייסד אמזון ובלו אוריג'ין, שאיבד במהלך השבוע האחרון 11.5 מיליארד דולר וכעת הונו מוערך ב-177.6 מיליארד דולר. 
במקום הרביעי, ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט שאיבד מהונו כ-1.5 מיליארד דולר והוא מוערך ב-132.7 מיליארד דולר. מי שנועל את החמישייה הוא לארי פיייג' שהדיח את לארי אליסון מייסד אורקל וחבר הדירקטוריון בטסלה. פייג' ממייסדי גוגל מוערך ב-114.5 מיליארד דולר.
האישה העשירה בעולם, יורשת לוריאל, פרנסואה בטנקור מאיירז, שירדה למקום ה-13 עם הון המוערך ב-85.3 מיליארד דולר, מאיירז איבדה כ-700 מיליון דולר. בגזרת הישראלים, אייל עופר ממשיך  לככב כישראלי העשיר בעולם , למרות שבשבוע האחרון איבד מהונו כ-200 מיליון דולר והוא מוערך ב-11.6 מיליארד דולר כשהוא במקום ה-181.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה