השוק

חרם על טסלה? "אל תהיו בובות הריסוק שלהם"

מודעה של הניו יורק טיימס עוררה סערה גדלה, כאשר זו מזהירה מפני "נהיגה עצמית מלאה" של טסלה והציעה 10,000 דולר אם יימצא מוצר גרוע מה-FSD שיצרה חברת Fortune 500 שפיתחה את המערכת, שבו יש תקלה קריטית כל 8 דקות"
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום Victor Gonzalez Couso /flickr, unsplash)
פרסומת בעמוד שלם ב"ניו יורק טיימס" של יום ראשון כוונה למערכת "נהיגה עצמית מלאה" של טסלה, וכינתה אותה "התוכנה הגרועה ביותר שנמכרה אי פעם על ידי חברת Fortune 500" והציעה 10,000 דולר, אותו המחיר כמו התוכנה עצמה, לאדם הראשון שיוכל למנות "מוצר מסחרי נוסף מחברת Fortune 500 שיש לו תקלה קריטית כל 8 דקות".
המודעה מומנה על ידי פרויקט השחר, ארגון שהוקם לאחרונה שמטרתו לאסור תוכנות לא בטוחות ממערכות קריטיות לבטיחות שאליהן יכולים לפרוץ האקרים עם רקע צבאי, כחלק ממסע פרסום להסרת תוכנות הנהיגה העצמית המלאה של טסלה (FSD) מהכבישים עד שיהיו לו "פי 1,000 פחות תקלות קריטיות".
מייסד קבוצת ההסברה, דן אודווד הוא גם מנכ"ל גרין היל סופטוור, חברה הבונה מערכות הפעלה וכלי תכנות למערכות בטיחות ואבטחה.  המודעה בניו יורק טיימס מגיעה ימים ספורים לאחר שמחלקת הרכבים של קליפורניה אמרה לטסלה כי היא "תבדוק מחדש" את דעתה שתוכנית הבדיקות של החברה, המשתמשת בצרכנים ולא במפעילי בטיחות מקצועיים, אינה נופלת תחת תקנות הרכב האוטונומי של המחלקה. 
 
מנכ"ל טסלה אילון מאסק הגיב מאז בטוויטר בצורה מעורפלת, וטען שה-FSD של טסלה לא הביא לתאונה או לפציעה מאז השקתו. לצד המודעה של פרויקט השחר, הטיימס פרסם בדיקת עובדות של טענותיו, בהתייחסו לניתוח בטיחות FSD משלו שחקר נתונים מ-21 סרטוני YouTube הכוללים שבע שעות נסיעה.
הקמפיין של פרויקט השחר מדגיש אזהרה שלפיה המערכת בטסלה "עשויה לעשות את הדבר הלא נכון בזמן הגרוע ביותר. איך מישהו יכול לסבול מוצר קריטי לבטיחות בשוק שעשוי לעשות את הדבר הלא נכון בזמן הגרוע ביותר", אמרו בקבוצת ההסברה. "האם זו לא ההגדרה של פגום? יש להסיר נהיגה עצמית מלאה מהכבישים שלנו לאלתר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה