משפט

מכה קשה לטסלה: קליפורניה תבחן מחדש את תנאי האישור

אחת המדינות המרכזיות בהן פעילה טסלה הודיעה לאחרונה כי היא בוחנת מחדש את האישור שהעניקה לפעילות מרכזית של החברה של אילון מאסק. האם אחד הפרויקטים הגדולים ביותר של יצרנית הרכב החשמלי בסכנה?
יאיר מור | 
טסלה (צילום unsplash)
המחלקה לכלי רכב ממונעים (DMV, המקבילה האמריקאית למשרד התחבורה) בקליפורניה הודיעה בשבוע שעבר כי היא בוחנת מחדש את תנאי האישור של טסלה לבחון את מערכת הנהיגה האוטונומית שלה בכבישי המדינה, כך לפי דיווח בעיתון לוס אנג'לס טיימס.
בשבוע שעבר שלחה המחלקה מכתב לסנאטורית לינה גונזלז, יו"ר ועדת התחבורה בסנאט של קליפורניה, ובו הודתה כי כרגע, ניסוי הנהיגה העצמאית שמבצעת טסלה אינו עומד בכללים שבהן נדרשות לעמוד חברות אחרות המבצעות ניסויים דומים, ולכן יש לבחון את הרישיון שניתן לה לשם כך מחדש. המכתב היה תשובה לבקשתה של גונזלז לשמוע מהמחלקה פרטים אודות הדרישות שהועמדו בפני יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם לאישור ניסויי התוכנה שלה בכבישים ציבוריים.
 
לפי המחלקה, טסלה אכן אינה עומדת בדרישות שבהן נדרשות מתחרות בתחום לעמוד: היא אינה מדווחת למחלקה על תאונות המתרחשות על ידי מכוניות שנהגו בעצמן, ואינה דורשת מהנהגים הכשרה כלשהיא לשם השתתפות בפיילוט. היא אף גובה מהם כסף על השתתפות בניסוי – 10,000 דולר נכון להיום, והחל מהשבוע הבא יעלה הסכום ל-12,000 דולר. זאת בעוד כל יתר החברות נדרשות לדווח על כל תקרית יוצאת דופן בעת נהיגה עצמית, ולהשתמש בנהגים שעברו הכשרה מיוחדת ומקבלים משכורת תמורת עבודתם.
לדברי המחלקה, הבחינה מחדש של תנאי האישור לטסלה מגיעה בעקבות "עדכוני תוכנה אחרונים, סרטונים המציגים שימוש מסוכן בטכנולוגיה הזו, חקירות פתוחות של המנהל הלאומי לבטיחות התעבורה בכבישים ראשיים (NHTSA) ודעותיהם של מומחים אחרים בתחום".

אילון מאסק הצעיר. צילום מסך מטוויטר. מן הארכיון
אם תגיע המחלקה למסקנה כי יש להשוות את תנאי הרישוי של טסלה לאלו של חברות כמו Waymo מבית גוגל, Cruise שבבעלות ג'נרל מוטורס, Argo שבבעלות משותפת של פולקסוואגן ופורד, ו-Zoox של אמזון, הדבר עלול לפגוע קשות בניסוי של טסלה, שמתבסס על צבירת כמה שיותר "ניסיון" לתוכנה על ידי אפשרות לכמה שיותר נהגים לנסות אותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה