מדדים ומחקרים

המתנות לחג בהייטק: זה הסכום המפתיע שמקבלים העובדים

בעקבות הקורונה, בשנה שעברה, נרשמה צלילה משמעותית בשווי המתנות שקבלו העובדים במשק לחגי תשרי, אולם השנה, נרשם תיקון ואף זינוק בשיעור של 38% בשוויין הממוצע, באיזה ענף מחלקים מתנה בשווי של 500 שקל?

כפיר אדר | 
מתנות לחג (צילום freepik, unsplash)

על פי נתוני חברת עוקץ מערכות הייטקזון – מועדון הצרכנות של עובדי חברות ההייטק בישראל, שוויה הממוצע של המתנה שיקבלו העובדים במשק בחברות הלא מאוגדות, עומד השנה על 270 שקלים, נתון שמשקף עליה בשיעור של 38% מהנעשה בחגי תשרי 2020.

הנתון מלמד על תיקון שעשה השוק לאחר שבשנה שעברה נרשמה ירידה חדה בשווי המתנות, בהשוואה לנעשה בשנת 2019. מהנתונים עולה כי במעלה מדרג הענפים המתגמלים, ניצבים ענפי ההייטק והפיננסיים, בהם שוויה הממוצע של המתנה עומד על 500 שקלים, נתון שמשקף עליה בשיעור של 11% משנה שעברה.
עליה דרמטית בשיעור של 100% נרשמה בענף המסעדנות, בו קפץ שווי המתנה מ-130 שקלים בממוצע בשנה שעברה ל-260 השנה. בענף הפרסום והיח"צ יקבלו העובדים שי בגובה של 370 שקלים וגם בסוכנויות הביטוח ניכרת עליה מרשימה של 52%, מרמה של 230 שקלים בשנת 2020 ל-350 שקלים השנה. עובדים שמשתייכים לענף המסחר והשירותים יזכו השנה לשי בשווי ממוצע של 250 שקלים ואילו בענף הטקסטיל, יעמוד השי על שווי של 290 שקלים.
גם בענפי התעשייה, שבאופן מסורתי מחלקים שי בגובה נמוך יחסית, נרשם תיקון ועליה בגובה המתנה : בתעשיית המתכת יקבלו העובדים שי בגובה של 180 שקלים ואילו בענף המזון יעמוד השי על 140 שקלים. את תחתית הטבלה סוגרים ענפי הסיעוד והשמירה עם 100 ו-80 שקלים בהתאמה.
שיעור חברות שיתנו השנה מתנות לעובדים
השנה, חלה גם עליה בשיעור בתי העסק שיתנו לעובדיהם מתנה לקראת ראש השנה. על פי הנתונים, שיעור העסקים הקטנים עומד על 61% - נתון שמשקף עליה של 9% מהנעשה בשנה שעברה. עליה בשיעור של 8% נרשמה בקרב בתי העסק הבינוניים, שהשנה 85% מהם יתנו מתנה לעובדים. עליה מינורית בשיעור של 1% נרשמה גם בקרב בתי העסק הגדולים.
התפלגות שווי מתנה בענף ההייטק
45% מהעובדים בענף יקבלו השנה מתנה בשווי ממוצע של 401 שקלים ומעלה, כאשר 37% יזכו בחגי תשרי לשי בשווי ממוצע שנע בין 301-400 שקלים. יתר העובדים בענף יתספקו השנה בשי 'צנוע' בשווי של עד 300 שקלים שקלים. מרביתם הגדול של עובדי ההייטק 75% יקבלו השנה מתנה מוחשית, 14% מהעובדים יקבלו שובר גיפט קארד, ו-12% יקבלו תווים לרכישת מזון, כאשר הדומיננטיות כרגיל היא של שופרסל.
אף אחת מרשתות המזון האחרות לא הצליחה לייצר אלטרנטיבה שתנגוס בנתח של שופרסל ומבין הארגונים שנסקרו, שיעורם של אלו שהציעו תווי קנייה של רשתות אחרות זניח(3%). לדברי דגן רונן, בניגוד לשנים עברו השנה 'מככב' הארנק הדיגיטלי, שנטען בסכום מסוים, בהתאם להחלטת החברה שמאפשר לעובד גמישות מלאה: הוא יכול לבחור מספר מתנות מתוך אלפי מוצרים או להוסיף סכום נוסף ולרכוש מוצר בשווי גבוה יותר.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה