מדדים ומחקרים

הפיניקס סאנס העפילו לגמר ה-NBA, כמה שווה הבעלים שלה?

לאחר 28 שנים הקבוצה מאריזונה העפילה לגמר ה-NBA, כמה שווה איש העסקים רוברט סרבר הבעלים שלה?
עידן קוקה | 
רוברט סרבר, פניקס סאנס (צילום Mwinog2777, רישיון CC BY-SA 3.0 ויקיפדיה)
לאחר 28 שנים זה קרה. הפיניקס סאנס העפילו הלילה (בין רביעי לחמישי) לגמר ה-NBA לראשונה מאז שנת 1993 עם צ'ארס בארקלי בשיאו, בגמר שהוביל לפרישה הראשונה של מייקל גורדן. זו הזדמנות מצוינת לבדוק כמה שווה הבעלים שלה, רוברט סרבר.
סרבר (60) הוא איש עסקים אמריקאי יהודי מטוסון שבאריזונה, מייסד שותף של חברת Southwest Value Partners, שהיא חברה לפיתוח נדל"ן, ועל פי הידוע  הוא שווה כיום כ-400 מיליון דולר. בתחילה, את רוב עסקיו עשה מעסקי הבנקאות. בשנת 1984 ייסד סרבר את הבנק הלאומי של טוסון, אותו אחר כך הרחיב לרחבי המדינה ושינה את שמו לבנק הלאומי של אריזונה.
ב-1994 הוא מכר את הבנק, אז הבנק העצמאי הגדול ביותר במדינה, לציונס בנקפורפוריישן. בשנת 1995 רכש את גרוסמונט בנק שהיה אז אחד הבנקים הגדולים בסן דייגו, כשגם את הבנק הזה הוא מכר לקבוצת גם ל- Zions Bancorporation בשנת 1997. בשנת 1998 כבר הוביל את קבוצת זיונס בנקורפיישן ברכישת בנק סומיטומו מקליפורניה. בשנת 2003 הוא התמנה ליו"ר, נשיא ומנכ"ל Bancorporation Western Alliance.
מלבד בנקאות, סרבר הוא גם יזם נדל"ן. בשנת 1990 הוא הקים יחד עם מילארד סלדין את חברת הנדל"ן Southwest Value Partners. בשנת 1995 הם רכשו  את האמרלד פלאזה בסן דייגו. בשנת 2004 הוא מכר חברת הנדל"ן שלו, את אמרלד פלאזה ושני בנייני משרדים נוספים בסן דייגו לחברת הנדל"ן סנטה אנה, תמורת 274.5 מיליון דולר.
סרבר הוא חובב ספורט מושבע ובאותה השנה הוא יצא במסע על מנת לרכוש קבוצת NBA. בכדי להגיע לכך הוא פנה למאמן הכדורסל של אוניברסיטת אריזונה, לוט אולסון. אולסון הפנה את סרבר לסטיב קר, כיום מאמן גולדן סטייס ווריורס ואז, שחקן שבדיוק פרש לאחר 15 עונות ב-NBA. קר שגם הוא בעל עבר באוניברסיט אריזונה סייע בהשגת הזיכיון  וכך הוא רכש את ה- פיניקס סאנס תמורת סכום שיא דאז של 401 מיליון דולר. כיום הקבוצה שווה כ-1.7 מיליארד דולר.
האהבה של סרבר לספורט גרמה לו לנסות לרכוש גם קבוצות ספורט מאירופה. זה החל עם ניסיון שנדחה לרכוש את מועדון הפאר הסקוטי ריינג'רס תמורת 20 מיליון ליש"ט בשנת 2015. שנה מאוחר יותר הוא כבר הצליח לרכוש את הקבוצה הספרדית מיורקה, שבישראל מוכרת בעקבות דודו אוואט ותומר חמד ששיחקו שם מספר שנים, בתמורה ל-20 מיליון יורו. 
בשנת 1996 הוא נישא לפני סנדרס, ויש להם שלושה בנים. הוא מתגורר בעמק פרדייז שבאריזונה. סארבר נמצא בחבר הנאמנים של מרכז הלב של סארבר (טוסון), אותו עזר לבנות לזכר אביו המנוח, שהיה בין הראשונים בקבוצת ניסויים שעברה ניתוח מעקפים. מרכז סרבר מזוהה עם אוניברסיטת אריזונה ובו מעל 40 רופאים וחוקרים העובדים על מחלות לב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה