מדדים ומחקרים

גם באפריל: מדד מנהלי הרכש עלה ב-4.0 נקודות

המדד הגיע לרמה של 52.6 נקודות ומצביע על התרחבות לאחר שלושה חודשים רצופים בהם היה נמוך מרמה של 50 נקודות. מנהלי הרכש צופים התעוררות בהזמנות בעולם, וזה הביא לתפנית חיובית במדד מנהלי הרכש
כפיר אדר | 
צילום pixbay
מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש עלה בחודש אפריל ב-4.0 נקודות לרמה של 52.6 נקודות. המדד עבר להצביע על התרחבות לאחר שלושה חודשים רצופים בהם היה נמוך מרמה של 50 נקודות.
רכיב ההזמנות החדשות ליצוא עלה ב-17.1 נקודות ורכיב תפוקות הייצור עלה ב-5.5 נקודות, ושניהם עברו להצביע החודש על התרחבות. רכיב ההזמנות המקומיות ירד החודש אך הוא עדיין מצביע על התרחבות בפעילות, וכמוהו גם רכיב התעסוקה שרשם החודש עלייה נוספת לרמה של 63.8 נקודות.
מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, עלה בחודש אפריל לרמה של 55.8 נקודות, הרמה הגבוהה מאז אפריל 2010. מרבית מדדי מנהלי הרכש בעולם מצביעים על התרחבות בפעילות. בארה"ב המדד של ה-ISM  ירד ב-4 נקודות לרמה של 60.7 נקודות, ומדד מנהלי הרכש בגוש האירו עלה לרמה של 62.9 נקודות. מדד מנהלי הרכש בסין (Caixin) עלה באפריל לרמה של 51.9 נקודות והמדד ביפן עלה לרמה של 53.3 נקודות.
כלכלני בנק הפועלים: מדד מנהלי הרכש בישראל שב להצביע החודש על התרחבות בדומה למגמה העולמית. רכיב ההזמנות ליצוא, שהטה את המדד בישראל כלפי מטה בחודשים הקודמים, רשם באפריל עלייה חדה, ותרם לעליית המדד.
העיכובים בתנועת האניות בעולם ועליית מחירי ההובלה עדיין מקשים על ענף התעשייה בכל העולם, ובכלל זה ישראל, וזה ניכר בנתוני יצוא הסחורות לחודש אפריל שהצביעו על רפיון. עדיין מדובר בתצפית בודדת, אך נראה שמנהלי הרכש צופים התעוררות בהזמנות בעולם, וזה הביא לתפנית חיובית במדד מנהלי הרכש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה